جوش صورت و درمان

جوش صورت و نحوه درمان

 

درمان برای جوش های صورت

 

ممکن است پوست شما دچار عفونت شود و اگر نگرانی در مورد جدی بودن عفونت وجود دارد، آزمایش خون انجام دهید. اگر عفونت شدید باشد دکتر ممکن است آنتی بیوتیک تجویزکند.اگر جوش خشک است ممکن است یک کشت میکروب در آزمایشگاه برای تعیین نوع باکتریهایی که باعث عفونت شده اند و ارزیابی یک آنتی بیوتیک مناسب انجام می شود.

 

 

 

 

گام های بعدی – پیگیری

 

آیا جوش صورت در خانه تخلیه شده و یا توسط یک دکتر سوزن درمان گردیده است ؟ شما نیاز دارید منطقه آلوده را دو تا سه بار در روز تا زمانی که زخم خوب شود تمیز کنید. پس از شستشو یک پماد آنتی بیوتیک با نوار زخم بندی برای پوشش می خواهید. اگر منطقه قرمز شد و یا به نظر می رسد که دوباره آلوده شده با دکتر خود در ارتباط باشید.

 

پیشگیری از جوش صورت

 

این دستورالعمل ها به پیشگیری از جوش ها کمک می کند:

 

با دقت لباس، ملافه، حوله عضو خانواده که با جوش آلوده شده بشویید.

 

پاک کردن و درمان زخم های جزئی پوست.

 

رعایت بهداشت شخصی مناسب.

 

بیشتر جوشهای صورت با درمان ساده در منزل ناپدید خواهند شد.

 

جوش یک عفونت پوستی است که در یک فولیکول مو و یا غدد چربی شروع می شود. در ابتدا، پوست قرمز و سپس دچار عفونت می شود و به صورت یک توده جمع شده وجود دارد، پس از چهار تا هفت روز، توده تبدیل به رنگ سفید گردیده و به عنوان چرک جمع آوری زیر پوست دیده می شود.

 

به نظر می رسد محل های معمول برای جوش در صورت، گردن، زیر بغل، شانه ها و باسن باشد. هنگامی که یکی در پلک ایجاد شود گل مژه نامیده می شود.

 

اگر چند جوش در یک نقطه و گروهی تشکیل میشوند ، این یک نوع جدی تر عفونت است که به رنگ نارنجی مایل به قرمز است.

 

علل جوش

 

بیشترین جوش ها توسط یک جوانه (باکتری های استافیلوکوکی) ایجاد می شود. این جوانه از شکاف های کوچک و یا روزنه در پوست وارد بدن و یا می تواند به فولیکول مو وارد شود.

 

مشکلاتی که سلامت مردم را بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های پوستی می کند:

 

دیابت

 

مشکلات با سیستم ایمنی

 

تغذیه نامناسب

 

بهداشت نامناسب

 

قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خطرناک که ​​باعث تحریک پوست بشود.

 

علائم جوش

 

جوش صورت به عنوان توده سخت، قرمز، دردناک و معمولا با اندازه حدود نیم سانتیمتر شروع می شود. در طول چند روز آینده، توده نرم تر، بزرگتر و دردناک تر می شود. به زودی یک مقدار از شکل چرک در بالای جوش ایجاد می شود.

 

این ها علامت یک عفونت شدید هستند:

 

پوست اطراف جوش آلوده می شود. به نظر می رسد قرمز، دردناک، گرم و متورم است.

 

تب ممکن است.

 

گره های لنفاوی ممکن است متورم شوند.

 

 

هنگامی که باید مراقبت پزشکی را شروع کنید

 

درشما حالت تب شروع می شود.

 

غدد لنفاوی شما متورم شده است.

 

پوست اطراف جوش با رگه های قرمز یا قرمز ظاهر می شود.

 

درد شدید می شود.

 

جوش تخلیه نشود.

 

جوش دوم ظاهر شود.

 

یک مشکل قلبی، دیابت، هر گونه مشکل با سیستم ایمنی بدن ، و یا استفاده از مواد مخدر (به عنوان مثال، کورتیکواستروئیدها و یا شیمی درمانی) ممکن است باعث بروز جوش شود.

 

جوش معمولا به توجه فوری نیاز ندارد. با این حال، اگر شما  شما دچار تب بالا و لرز همراه با عفونت هستید ، سریعا به پزشک مراجعه نمایید .

 

امتحانات و آزمون

 

دکتر با معاینه فیزیکی می تواند تشخیص دهد بسیاری از قسمت های بدن ممکن است با این عفونت پوستی مبتلا شده است یا خیر ، به طوری که برخی از سوالات و یا آزمایشات ممکن است در مورد سایر قسمت های بدن شما باشد.

 

درمان جوش – داروهای خانگی

 

کمپرس در آب گرم درد و سوزش جوش صورت را کاهش می دهد و کمک می کند چرک به سطح پوست بیاد. هنگامی که به سر جوش به سر می آید که میتوان آنرا با شستشو تمیز نمود . این اتفاق معمولا در عرض ۱۰ روز از ظاهر شدن اولیه جوش رخ می دهد.

 

هنگامی که جوش صورت شروع به تخلیه شدن می کند آن را با صابون ضد باکتری شست و شو دهید تا زمانی که همه چرک از بین برود و سپس با الکل تمیز کنید. پماد دارو (آنتی بیوتیک موضعی) و پانسمان تهیه کنید. شستن ناحیه آلوده را دو تا سه بار در روز و استفاده از کمپرس گرم تا زمان بهبود عفونت زخم ادامه دهید.

 

جوش را نترکانید این می تواند عفونت را بدتر کند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *