خواص خرمالو، خواص تغذیه ای خرمالو، خاصیت خرمالو، فواید خرمال

خوردن میوه ها و سبزیجات در تمامی سنین به تمامی افراد توصیه می گردد ، بسته به نوع میوه و مواد تشکیل دهنده آن ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان های آنها با هم تفاوت دارند ،در این مقاله از سایت سلامت آکا ایران قصد داریم از فواید خرمالو بگوییم ، این میوه بسیار مقوی و خوشمزه در موارد متعددی استفاده میگردد ، از ترشی خرمالو گرفته تا مربای آن که بسیاری خوشمزه و مقوی می باشد .میوه های شیرین و خوشمزه خرمالو سرشار از مواد مغذی مفیدی (مثل ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها) هستند که برای سلامت مطلوب بدن حیاتی می باشند.
خواص سبزیجات,خواص خرمالو,خواص دارویی خرمالو,فواید خرمالو,خاصیت خرمالو,خرمالو در طب سنتی,فواید درمانی خرمالو,مضرات خرمالو,فوائد خرمالو,خرمالو,طب سنتی,خواص میوه جات,خواص خرمالو در طب سنتی,فواید خرمالو در طب سنتی,خواص خوراکیها,سبزیجات

فوائد خرمالو

به نقل از آکا ایران :این میوه خوشمزه تزئینی شرقی بومی چین است. مدت ها پیش در ژاپن گسترش یافته و در اواسط قرن نوزدهم به کالیفرنیا معرفی شده است. بهترین رشد درخت خرمالو در مناطقی است که زمستان های معتدل و تابستان های نسبتاً ملایم دارند.

درختان خرمالو به طور عمده به دو گروه اساسی طبقه بندی می گردند. آن هایی که میوه سفت دارند تا این میوه ها در رسیدگی نرم گردند و آن هایی که میوه شان سفت نباشد.

خرمالویی که سفت نیست، حاوی تانن کمتری بوده و تا زمانی که به شاخه است قابل خوردن و شاداب می باشد. رنگ میوه از زرد- نارنجی روشن تا نارنجی- قرمز تیره متغیر است، میوه به طور کامل به جز دانه ها و کلاهک آن خوردنی است.
ویتامین ها

زآگزانتین یک کاروتنوئید مهم غذایی است که به طور انتخابی توسط ماکولای شبکیه چشم جذب می گردد و به جلوگیری از بیماری ماکولای چشم در کهنسالی کمک می کند. خرمالو خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – بسیار خوب ویتامین C یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قدرتمند است. مصرف منظم غذاهای غنی از ویتامین C به بدن کمک می کند که مقاومت خود را در برابر عوامل عفونت زا، مواد مضر و رادیکال های التهابی افزایش دهد. این میوه حاوی بسیاری از ویتامین های گروه B مثل اسیدفولیک، پیریدوکسین (ویتامین B6)، تیامین و … می باشد. این ویتامین ها به عنوان کوفاکتورهای لازم برای عملکرد بسیاری از متابولیسم های آنزیمی بدن عمل می کنند.

خرمالو

فواید میوه خرمالو برای سلامتی

این میوه کم کالری است و نیز چربی کمی دارد، اما خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – غنی فیبر غذایی است. خرمالو حاوی ترکیبات مفیدی از قبیل فیتوکمیکال هایی چون فلاوونوئیدها و آنتی اکسیدان هایی چون کاتچین و گالوکاتچین و نیز ترکیبات ضدتورمی مهمی است. کاتچین ها دارای خواص ضدعفونت، ضدالتهاب و ضدهموراژی (از خونریزی شریان های خونی کوچک جلوگیری می کند) می باشند. خرمالوهای تازه حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی مثل بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین، زآگزانتین و کریپتوگزانتین هستند. این ترکیبات به عنوان محافظت کننده در مقابل رادیکال های آزاد عمل می کنند.
مربای خرمالو

مواد معدنی

خرمالوی تازه حاوی مقادیر مناسبی از مواد معدنی مثل پتاسیم، منگنز، مس و فسفر است. منگنز کوفاکتوری برای سوپراکسید دیسموتاز (آنزیم از بین برنده قوی رادیکال های آزاد) می باشد. مس کوفاکتوری برای بسیاری از آنزیم های حیاتی مثل سیتوکروم C- اکسیداز و سوپراکسید دیسموتاز است (دیگر مواد معدنی که به عنوان کوفاکتور این آنزیم عمل می کنند منگنز و روی هستند). همچنین مس برای تولید گلبول های قرمز خون لازم است.
نگهداری

خرمالوهای سخت زمانی که سفت اما کاملاً رسیده هستند چیده می شوند. خرمالوهای نوع نرم زمانی که کاملاً رنگ پیدا می کنند و نرم می شوند آماده برداشت هستند. خرمالوهای سخت می توانند بعداً در دمای اتاق برسند. هر دو نوع خرمالو باید با استفاده از چنگک های دستی مخصوص برداشت از درخت جدا شوند. در نگهداری، میوه های تازه خرمالو با رنگ زرد و نارنجی روشن و بدون هرگونه فساد یا بریدگی روی آن ها را انتخاب کنید. خرمالوی سخت و رسیده می تواند در یخچال تا چند ماه نگهداری شود. نوع نرم خرمالو ماندگاری کمتری دارد و می تواند در دمای اتاق تنها چند روز باقی بماند.
خرمالو خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – بسیار خوب ویتامین C یکی دیگر از آنتی اکسیدان های قدرتمند است. مصرف منظم غذاهای غنی از ویتامین C به بدن کمک می کند که مقاومت خود را در برابر عوامل عفونت زا، مواد مضر و رادیکال های التهابی افزایش دهد

خرمالو

روش های آماده سازی

خرمالو می تواند به صورت تازه، خشک یا پخته استفاده شود. خرمالوی تازه و خام را می توان به ۴ قسمت تقسیم کرد و یا تمامی آن را مانند یک سیب خورد. گوشت خرمالو از حالت سخت تا آبدار وجود دارد و بسیار شیرین است.

مربای خرمالو

چند دستور تهیه

* از خرمالوی خشک در بیسکویت ها، کیک ها، پودینگ ها و سالادها استفاده کنید.

* پودینگ خرمالو یک دسر بسیار محبوب می باشد که با استفاده از خرمالوی تازه تهیه می شود.

* از خرمالوی خشک به عنوان میان وعده یا در دسرها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *