راه های کمک به دوام زندگی

راههای کمک به دوام زندگی

 

یکی از راههایی که کمک بزرگی به بقا و دوام زندگی می کند، این است که فرد، همسر خود را آن چنان که هست، بپذیرد و او را با تمام خصوصیاتش، با تمام تجارب گذشته، با پدر، مادر، خواهرها و برادرهایش قبول کند.

 

اگر شما قادر باشید همسرتان را با هر قیافه، شغل، تحصیلات و خانواده ای که دارد، بپذیرید واین نگرش را در خودتان پر رنگ کنید، در زندگی مشترک احساس بهتری خواهید داشت. بهتراست این تفکر را در خود تقویت کنید که این شخص با تمام ویژگی های خوب و بدی که دارد مال من است و برای من است و من به او عشق می ورزم.

 

▪ موضوع دیگر ، اولین برخورد در پایان یک روز کاری است. آن چه در طول چند دقیقه اول، هنگامی که همسرتان را می بینید، انجام می دهید و می گویید، بسیار مهم است.پس زمانی که که در پایان روز با همسر خود مواجه می شوید، استقبال خوبی از وی به عمل آورید.

 

▪ هر وقت احساس فراموش شدگی و تنهایی کردید، مهم است به خاطر داشته باشید که شما برای شادمانی خود مسئول اید. بنابراین باید ابتکار به خرج دهید و فضایی صمیمی بین خود و همسرتان ایجاد کنید.

 

▪ یکی از مواردی که تاثیر بسیاری در زندگی زناشویی می گذارد، نحوه برقراری ارتباط کلامی و شیوه حرف زدن زن و شوهر با یکدیگر است. به عبارت دیگر بسیاری از مشاجرات خانوادگی ناشی از درست صحبت نکردن و عدم توانایی زوجین در رساندن مفهوم به یکدیگر است. کلمات بار عاطفی دارند و می توانند بر مخاطب تاثیر مثبت یا منفی بگذارند.

 

خانم ها باید به کلماتی که استفاده می کنند توجه داشته باشند ، اغراق آمیز صحبت نکنند . برای مثال خانم ها بهتر است به جای این که به همسر خود بگویند: تو هیچ وقت به فکر ما نیستی، از جمله: گاهی اوقات ما را فراموش می کنی استفاده کنند، زیرا معمولا آقایان روی کلمات دقیق می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *