روز قبل از کنکور

روز قبل از کنکور

 

روز قبل از کنکور، بسیار بسیار مهم است. البته نه از آن رو که در این روز باید درس بخوانیم ، بلکه مواردی وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنیم ، در جلسه کنکور نشاط و شادمانی بسیار زیادی (از نظر جسمی و ذهنی) خواهیم داشت.

 

حتما برایتان اتفاق افتاده است که بعضی روزها پس از بیدار شدن احساس خوب و شادمانی دارید و بسیار سرحال هستید، اما نمی دانید چرا؟

با رعایت اصول زیر این اتفاق خوشایند در روز کنکور برای شما خواهد افتاد.

 

۱- صبح و بیداری: ساعت بیداری شما باید حدودا ۵ صبح باشد (درست مثل روز کنکور) پس از یک ورزش هوازی (در حدود ۳۰ دقیقه)، دوش بگیرید و یک صبحانه کامل بخورید. این کار را با آرامش کامل انجام دهید؛ زیرا به اندازه کافی فرصت دارید.

 

۲- حضور در حوزه امتحان و شناسایی مسیر: یکی از مهمترین عوامل اضطراب قبل از آزمون ، ندیدن محل امتحان است. حضور در حوزه علاوه بر کاهش اضطراب و افزایش آرامش سبب شناسایی مسیر و تخمین مدت زمان رسیدن به حوزه خواهد داشت.

 

۳- آماده کردن وسایل: وسایل خود را آماده کنید. این فهرست به شما کمک خواهد کرد تا هیچکدام از وسایل را فراموش نکنید: کارت ورود به جلسه ، شناسنامه ، حداقل ۲ عدد پاک کن ، مداد تراش ، ساعت مچی ، بطری آب (روز پیش در فریزر بگذارید تا یخ بزند)، دستمال کاغذی ، سنجاق (برای اتصال کارت به پیراهن یا مقنعه)، شکلات و مواد قندی طبیعی (مثل خرما).

 

۴- شام سبک: ۲ ساعت پیش از خواب شام سبک و مورد علاقه خود را میل کنید. بکوشید از مصرف غذاهای پرچرب بپرهیزید تا راحت تر بخوابید.

 

۵- خواب: برای این که بتوانید آرام تر و سریع تر بخوابید، بهتر است قبل از خواب یک کتاب داستان (غیردرسی) انتخاب و آن را در حالت خوابیده مطالعه کنید. این کار سبب خستگی چشم شما و سریع تر خوابیدن خواهد شد. اما توصیه می کنیم زودتر از ساعت ۱۰٫۳۰ به تخت خود نروید. زیرا کلافه می شوید و ممکن است خوابتان نبرد.

 

صبح کنکور

صبح کنکور که تاثیر بسیار زیادی در نتیجه شما دارد، باید بسیار لذتبخش سپری شود درست مثل زمانی که می خواهید به میهمانی بروید. با آب سرد دوش بگیرید، صبحانه کامل (چای ، عسل ، آب پرتقال و…) میل کنید تا میزان رسیدن گلوکز به مغز شما افزایش یابد. لباس راحت بپوشید و با ظاهری آراسته به سمت محل برگزاری کنکور حرکت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *