شب ادراری کودک یک بیماری ارثی

شب ادراری کودک یک بیماری ارثی است

هانی سافت

شب ادراری کودک یک بیماری ارثی است، والدین نباید به خاطر این بیماری کودک را مورد سوال و جواب قرار دهند.

 

دکتر دادفر در مورد علت شب ادراری کودک گفت: شب ادراری کودک یک بیماری ارثی است، والدین نباید به خاطر این بیماری کودک را مورد سوال و جواب قرار دهند.

 

دکتر اظهار کرد: ظرفیت مثانه کودکان زیاد نیست؛ همچنین تخلیه مثانه تحت کنترل مغز نیست بنابراین دفعات تخلیه ادرار در کودکان زیاد است ولی با مرور زمان ظرفیت مثانه افزایش یافته و تخلیه ادرار هم ارادی انجام خواهد شد.

 

وی افزود: برخی کودکان به دلیل عدم تکامل دستگاه عصبی و عضلانی مثانه دچار مشکل شب ادراری می شوند.

 

دادفر تصریح کرد: مشکل شب ادرای یک بیماری ارثی است. در صورتی که والدین کودک در گذشته این مشکل را داشته اند، احتمال ابتلای کودک به این بیماری هم زیاد است.

 

کودک در طول روز با توجه به هوشیاری می تواند تخلیه مثانه را کنترل کند ولی شب و در هنگام خواب مغز کنترل کمتری بر مثانه دارد و تخلیه مثانه ناخودآگاه صورت می گیرد.

 

این اورولوژیست عنوان کرد: والدین باید توجه کنند که نباید به علت شب ادراری کودک را مورد سوال و جواب قرار دهند، این نوع رفتار کردن وضعیت شرایط بهبود این مشکل در کودک را بدتر می کند. والدین باید از نظر روحی حامی کودک باشند و برای درمان مشکل کودک خود به پزشک مراجعه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: این بیماری به صورت خودبه خودی تا سنین ۱۵ سالگی درمان می شود ولی برای درمان سریع تر آن می توان از درمان دارویی استفاده کرد.

 

همچنین وسیله ای ساخته شده که با اتصال به کودک، در هنگام خواب به محض خیس شدن وی را از خواب بیدار می کند و کودک هم می تواند ادرار خود را کنترل کند این وسیله پس از مدتی باعث شرطی شدن کودک و کنترل تخلیه ادرار او می شود.

هانی سا�?ت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *