ماسک صورت قرص آسپرین

ماسک صورت یکی از بهترین و بی خطرترین کارایی است که برای صورت استفاده می شود. ماسک پوست و صورت انواع مختلف دارد از قبیل ماسک های خانگی مثل ماسک ماست و… ما در این مقاله به یک ماسک صورت اشاره کرده ایم بانام ماسک صورت قرص آسپرین که برای خیلی ها مفید خواهد بود. پس با ما همراه باشید

گفته می شود که ماسک آسپرین ۵ فایده برای پوست صورت دارد:

  • آکنه را از بین می برد و منافذ پوست را تمیز می کند.
  • آثار به جا مانده از آکنه را محو می کند و التهاب و لکه ها را کم رنگ می کند.
  • پف صورت را از بین می برد.
  • با اسید سالیسیلیک BHA  لایه برداری می کند و پوست صورت را روشن و نرم می کند.
  • چین و چروک های صورت را نابود می کند .

ماسک جوش

در نگاه اول شگفت آور به نظر می آید و برشمردن این فواید برای یک ماسک صورت ساده ما را به استفاده از آن مشتاق می کند. اجازه بدهید به مواد تشکیل دهنده این ماسک نگاهی کنیم تا بررسی کنیم چقدر زمان می خواهد تا همه این کارها روی پوست انجام شود.

  • مواد تشکیل دهنده ماسک

ماسک آسپرین از دو ماده تشکیل شده: آب و آسپرین بدون پوشش. این نوع آسپرین به راحتی در آب حل می شود و می توان آن را روی پوست صورت گذاشت. باید اجازه بدهید که ماسک روی صورت خشک شود و بعد پوست را با آب بشویید. گاه توصیه می شود که به این ترکیب جوش شیرین هم اضافه کنید چون جوش شیرین اسید موجود در آسپرین را خنثی می کند. برخی دیگر به جای جوش شیرین آب لیمو ترش را پیشنهاد می کنند که ویتامین C  را به پوست می رساند و مشکلات آن را بهبود می بخشد. به همین دلایل فرایند لایه برداری از پوست با این ماسک می تواند به بهترین شکل انجام شود.

ماسک پوست

  • آیا مؤثر است؟

فرض بر این است که اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین همان کاری را با پوست می کند که اسید هیدروکسی در سالن های آرایش برای لایه برداری پوست مورد استفاده می شود. مسأله این است که نام دیگر آسپرین یعنی اسید سالیسیلیک عنوان درست و دقیقی برای آن نیست چون در واقع آسپرین حاوی اسید استیل سالیسیلیک است.

تفاوت اصلی و حقیقت علمی تا جایی که به موضوع مقاله مرتبط می شود این است که مولکول های اسید استیل سالیسیلیک بزرگتر از آن هستند که به منافذ پوست نفوذ کنند و مانند اسید سالیسیلیک عمل نمی کند. نمی خواهیم بگوییم که این ماسک خانگی هیچ اثر مثبتی ندارد اما آسپرین آن طور که گفته شده نمی تواند مثل اسید سالیسیلیک آکنه را کاملا از بین ببرد. با این حال، احتمال دارد که با استفاده از ماسک آسپرین تا حدی آکنه بهبود یابد ولی درمان قطعی جوش نیست.

آسپرین دارای خاصیت ضد التهابی است و می تواند التهاب و تورم را تا حدی التیام بدهد. همچنین اسید استیل سالیسیلیک می تواند لایه ای از پوست را بردارد و باعث نرمی و روشن شدن پوست می شود. با این حال به احتمال زیاد این ماسک یک شبه می تواند سبب درخشش پوست و بهبود التهاب پوست شما شود اما انتظار نداشته باشید که این نتایج طولانی مدت باشد.

قرص آسپرین

  • این ماسک مناسب چه کسانی است؟

اگر پوست شما چرب است یا مستعد جوش آکنه است استفاده از ماسک آسپرین هفته ای یک بار می تواند انتخاب خوبی باشد. هم جوش را از بین می برد و هم پوست را شفاف می کند. به یاد داشته باشید یکی از چیزهایی که باعث می شود پوست خیلی چرب شود کمبود آب بدن است. بنابراین از این ماسک به جا و اگر ضرورت دارد استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است مشکلات دیگری برای پوست شما به وجود بیاید.

اگر عسل که خاصیت ضد میکروب و ضد باکتری دارد را با آسپرین حل شده ترکیب کنید و به شکل خمیری روی پوست بگذارید می تواند آکنه را از بین ببرد و می تواند رطوبت پوست را نگه دارد.

ماست دارای اسید هیدروکسیل آلفا و اسید لاکتیک است و می تواند مانند یک لایه بردار خوب کار کند. پس شما می توانید با ترکیب ماست و آسپرین علاوه بر لایه برداری پوست خود را هم پاکسازی کنید.

ماسک صورت

  • سخن آخر

مثل خیلی از درمان های دیگر که برای عده ای عمل می کند و برای دیگران خیلی کمتر، ماسک آسپرین هم به شخص بستگی دارد. اگر شما به داروهای NSAID حساسیت دارید از ماسک آسپرین استفاده نکنید چون وقتی پوست آن را جذب کند، التهاب حساسیت خود را نشان می دهد. ماسک های طبیعی بهترین جایگزین ماسک آسپرین است. به جای استفاده از آن لیمو، عسل و ماست را ترکیب کنید و استفاده کنید.

اگر اصرار دارید که از یک ماسک با ساختار شیمیایی روی پوست صورت خود استفاده کنید ماسک آسپرین را درست کنید و روی پوست صورت بگذارید. اما از آنجایی که ماسک آسپرین خیلی پوست را خشک می کند استفاده از آن بیش از یک بار در هفته توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *