هفت نکته در زناشویی موفق

۱- اساس یک ارتباط سالم و با نشاط «مثبت فکر کردن» است. در زندگی شخصی، خانوادگی و زناشویی همواره سعی کنید به مثبت ها، موهبت ها و نعمت هایی که در اختیار دارید بیندیشید. نه به آن اموری که در اختیار ندارید.


۲- گذشت و عفو عنصر اصلی استمرار و استحکام پیوند زناشویی از سوی هر یک از زوج هاست. لذا از خطاهای یکدیگر بگذرید و خطاهای همدیگر را تحمل کنید.


۳- تشویق و ابراز تشکر از رفتارهای مطلوب همسر، تأثیر به سزایی در تکرار و استمرار آن رفتارها دارد و انگیزه تکرار آن رفتارهای مطلوب را بیشتر می کند.


۴- سعی کنید مورد یا موارد سوء تفاهم یا مسائل مورد اختلاف را هرچه زودتر و هرچه صریح تر مطرح کنید و به حل و فصل آنها بپردازید. از پیش داوری، تعمیم های نادرست و غیر منطقی و شکل گیری افکار منفی پرهیز کنید.


۵- زن و شوهر باید هرچه بیشتر با یکدیگر ارتباط کلامی و عاطفی برقرار کنند و سوء تفاهمات و سوء ارتباطات را هرچه زودتر شناسایی، رفع و اصلاح کنند.


۶- لازمه ایجاد و حفظ روابط زناشویی سالم، این است که طرفین برای خصوصیات، علاقمندی ها و نیازهای یکدیگر ارزش قائل شوند. از این رو سعی کنید به نیازها و خواست های همسرتان توجه کنید و حساسیت نشان دهید و بی تفاوت نباشید.


۷- وقتی در زندگی زناشویی، اختلاف نظر یا سوء تفاهمی بروز می کند، به جای سرزنش کردن یکدیگر و تفسیر نادرست، به شناسایی مسأله و علت یابی و سرانجام راه یابی آن بپردازید.

منبع:روزنامه ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *