پیام رسان های ایرانی

تحلیل و بررسی و مقایسه و رتبه بندی پیام رسان های ایرانی

 

پیام رسان سروش

پیام رسان سروش یک اپیلیکشن ایرانی است، که علاوه بر امکان چت فردی و گروهی، امکانات دیگری همچون تماس صوتی، ایجاد کانال‌های تعاملی، پرداخت قبض، خرید شارژ آسان و پرداخت پول را به کاربران خود می‌دهد. برای سروش می‌توان تم‌های مختلفی ساخت و از تم‌های ساخت شده موجود نیز استفاده کرد.

اپلیکیشن سروش علاوه بر اندروید، روی سیستم عامل‌های آی‌اواس، ویندوز، لینوکس و MacOS نیز قابل نصب است و هر کسی با هر سیستم عاملی می‌تواند از ان استفاده کند.

بیسفون پلاس

 اپلیکیشن پیام‌رسان ایرانی دیگری که به عنوان جانشین تلگرام می‌توان استفاده کرد، بیسفون پلاس نام دارد. این اپلیکیشن امکان ارتباط متنی و صوتی با دوستان و آشنایانتان را به رایگان در اختیار شما می‌گذارد. در بیسفون پلاس می‌توانید گروه و کانال بسازید و با مخاطبان خود در ارتباط باشد.

پیام‌رسان بیسفون پلاس را می‌توانید روی دستگاه‌های اندرویدی و آی‌اواس نصب کنید و با آن ارتباطی سریع‌تر از اپلیکیشن‌های خارجی داشته باشد.

آی‌گپ

 پیام‌رسان آی‌گپ یکی از اپلیکیشن‌های است که جای خالی تلگرام را به خوبی می‌تواند پر کند. تفاوت آی‌گپ نسبت به رقبای خود ارائه سرویسی رمزنگاری شده است که امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کند. آی‌گپ محیط بسیار خوبی دارد و امکان ایجاد کانال‌ را نیز در اختیار شما می‌گذارد. این برنامه قابلیت ارسال فایل را نیز دارد و برای استفاده از کاربرانش خود هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

پیام‌رسام آی‌گپ علاوه بر اندروید و آی‌او‌اس روی سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس نیز نصب می‏شود تا ارتباطی بدون حد و مرز را به شما ارائه دهد.

بله

 اپلیکیشن «بله» یک پیام‌رسانی ایرانی با خدماتی متفاوت است. اصلی‌ترین ویژگی این پیام رسان ارائه خدمات مالی است که در بستر خود به کاربران ارائه می‌دهد. در اپلیکیشن بله علاوه بر چت فردی و گروهی می‌توانید کانال داشته باشید و از درون همین برنامه پول منتقل کنید یا فاکتورهایتان را پرداخت نمایید.

اپلیکیشن بله تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کند و روی سیستم عامل‌های اندروید، آی‌اواس و ویندوز قابل نصب است.

ویسپی

 پیام‌رسان Wispi یکی از چند اپلیکیشنی است که آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این اپ که رابط کاربری بسیار خوبی دارد علاوه بر امکان ارتباط متنی به شما امکان تماس صوتی و تصویری را نیز می‌دهد. ساختن گروه‌ها و کانال‌های اجتماعی ویژگی دیگر ویسپی است که مشابه با کانل‌های و گروه‌های تلگرام است.

Wispi را می‌توانید از گوگل پلی و اپ استور برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون دانلود کنید.

گپ

اپلیکیشن پیام‌رسان گپ (Gap) تمامی امکانات ارتباطی نظیر چت و ایجاد و گروه و کانال را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. علاوه بر آن کاربران می‌توانند توسط این اپلیکیشن پیام‌رسان به خدمات و سرگرمی‌های متنوع هم دسترسی داشته باشند. اپلیکیشن مذکور برای سیستم عامل اندروید و iOS و Web عرضه شده و به صورت رایگان قابل دانلود می باشد.

ایتا

یکی از شبیه‌ترین و یا شاید بتوانیم بگوییم کپی‌ترین اپلیکیشن موجود داخلی که توانایی بسیار زیادی برای جایگزینی با تلگرام دارد. همه افرادی که از این پیام رسان استفاده کرده‌اند، می‌دانند که ایتا به صورت ۱۰۰ درصد از تلگرام کپی شده و توسط دو شرکت ایرانی پشتیبانی می‌شود.

کاربرانی که در تلگرام دارای کانال هستند و در سامانه وزارت ارشاد آن را به ثبت رسانده‌اند، می‌توانند با درخواست انتقال اعضا و اطلاعات خود از تلگرام، به صورت کامل کانال موجود در تلگرامشان را توسط ایتا مدیریت نمایند.

داخلی بودن سرورهای ایتا نیز به همراه فضای ابری ارایه شده به کاربران نکته ایست که شاید بتواند جذابیت ایتا را برای جایگزین شدن با تلگرام بیش از پیش نماید.

این پیام رسان نیز دارای نسخه ویندوز بوده و امکان دسترسی از طریق این نسخه وجود دارد.

رتبه بندی کلی پیام رسان ها از لحاظ مختلف از نظر سایت علمینه

۱٫      سروش + گپ

۲٫      بله

۳٫      ایتا + آی گپ + بیسفون پلاس + ویسپی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *