کنترل فشارخون بالا خطر برخی بیماری ها را کاهش می دهد

متخصص قلب و عروق:

کنترل فشارخون بالا خطر برخی بیماری ها را کاهش می دهد

با کنترل فشارخون بالا خطر بروز بیماری هایی مانند سکته مغزی،نارسایی قلبی،بیماری کلیوی در فرد کاهش خواهد یافت.

دکتر داوود کاظمی صالح،رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاراناظهار داشت:برای موفقیت در درمان فشار خون به یک همکاری دسته جمعی نیاز است؛بنابراین باید فرد دارای فشار خون بالا با پزشک خود همکاری داشته باشد و خود فرد مهمترین نقش را جهت کنترل فشارخون خود دارد.
وی با اشاره به اینکه با انجام موارد لازم،فرد دارای فشارخون بالا می تواند به خود کمک کند افزود:فرد باید مرتب با پزشک خود در تماس باشد تا بتواند فشارخون خود را کنترل داشته باشد.
کاظمی صالح تصریح کرد:به توصیه های پزشکی در مورد رژیم غذایی مناسب و کم نمک و نیز کاهش دادن نمک مصرفی در طبخ غذاها و خودداری کردن از مصرف غذاهای فراوری شده و دیگر مواردی که پزشک توصیه می کند،لازم و ضروری است.
این متخصص گفت:در افراد چاق احتمال ایجاد فشارخون بالا بیشتر است،پس باید افراد از افزایش وزن خودداری کرده و وزن مناسب و متعادل داشته باشد.
وی گفت:به توصیه های پزشکی در مورد داشتن ورزش مناسب و منظم توجه شود.
کاظمی صالح عنوان کرد:در صورتی که پزشک دارویی را تجویز کرد؛باید طبق دستور پزشک مجرب عمل کرد و اگر احساس ناراحتی پس از تجویز دارو در فرد مبتلا به فشار خون بالا ایجاد شد؛باید آن را به پزشک مربوطه اطلاع داد و این اطلاعات به پزشک در تنظیم دارو و جلوگیری از بروز عوارض جانبی دارو کمک می کند.
وی خاطرنشان کرد:متاسفانه فشارخون بالا نمی تواند به طورکامل درمان شود و می تواند در تمامی طول عمر فرد وجود داشته باشد؛اما نباید مایوس شد؛زیرا به طور معمول می توان آن را تحت کنترل قرار داد.
این متخصص تاکید کرد:با کنترل فشارخون بالا خطر بروز بیماریهایی مثل سکته مغزی،نارسایی قلبی و بیماری کلیوی در فرد کاهش خواهد یافت.
پس باید به توصیه های پزشک در رابطه با کنترل فشارخون بالا توجه شود و با همکاری با پزشک و رعایت دستورات پزشک در کاهش فشارخون و کنترل آن کمک شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *