بلوغ جنسی مناسب لازمه ی ازدواج موفق است

بلوغ جنسی مناسب لازمه ی ازدواج موفق است .برای آنکه یک دختر یا پسر ازدواج کند باید چند شرط در شخصیت افراد فراهم باشد :
۱. مرد و زن لازم است در هنگام ازدواج خود واجد پنج بلوغ باشند : الف – شخصیتی ب – عاطفی پ – اجتماعی ت – مالی ث – جنسی

۲. برای بلوغ مالی مناسب است که پسر یا دختر باید مدیریت مالی در دوران مجردی داشته باشد یعنی بداند چقدر پول دریافتی دارد و با چه نسبتی در چه مخارجی صرف میکند.
۳. حتما زمانی به خواستگاری بروید که وضع هزینه های رایج در کشور را از نزدیک لمس کرده باشید ولو به شکل امتحانی هم که شده نحوه خرید در یک فروشگاه زنجیره ای و حول و حوش قیمتها را بدانید.
۴. بحث از مسائل جنسی به علت بافت حساس بومی ما لازم است که با نهایت دقت طرح شود اما این دقت نباید به قیمت جهل و نا آگاهی مردم تمام شود.

خانمی ۳۷ ساله ، مترجم و شاغل ، با خانواده ای خوب ، قصد ازدواج دوم داشتند . لازم است که علت طلاق او در زندگی زناشویی اولشان روشن شود که مبادا در رابطه زناشویی دوم نیز از همانجا ضربه بخورند. وی اظهار داشت که شوهر اولش گرچه بسیار مرد خوب و مهربان و پولداری بود اما توان جنسی لازم برای زندگس زناشویی را فاقد بود و گرچه دو سال با کلی دکتر و کلینیک و …با هم زندگی کرده بودند اما نتیجه بخش نبوده و زندگی جنسی این زوج در حد صفر بوده است. متاسفانه پروسه اداری طلاق این دو نفر هفت سال طول کشیده است زیرا مرد ناتوان از ترس بر ملا شدن عیبش حاضر به طلاق نبوده و بارها و بارها دادگاه این زن را برای حصول ادله لازم و… برده و اورده است و نهایتا وقتی بهترین دوران جوانی او گذشت است ، طلاق صادر شده است.
اهمیت این بحث از اینجا شروع میشود که گاهی اوقات دردهایی را زنان و حتی مردان به دوش میکشند که نزد مشاور و وکیل و قاضی قابل طرح نیست . یعنی کمتر کسی رویش میشود که از انحراف جنسی همسرش صحبت کند و بیشتر با شکایت ناسازگاری و عدم تفاهم مراجعه میکنند.
موضوع سکس ، بدون شک اصلیترین کارکرد زناشویی در مراحل اولیه محسوب میشود . گرچه شاید کسانی که زندگی را خیلی رنگارنگ و رویایی و عرفانی می بینند ، از این قسمت صحبت ما روی ترش کنند اما این باعث نمی شود که خود را به نفهمی بزنیم . محققین بهداشت روانی کشور ایران در بررسیهای دقیق خود اعلام کرده اند که بعد از اعتیاد ، مسائل جنسی ، بزرگترین عامل اختلافات زناشویی و طلاق در ایران محسوب میشود.

بنابراین تسامح در ورود به این مباحث به این معنی است که ما در برابر ویروسی به این خطرناکی که کیان خانواده ایرانی را مورد حمله قرار داده است ، به حیا بنشینیم!
از سویی در مشی پیشوایان دینی خود به ویژه شخص رسول اکرم ، کرارا مشاهده میکنیم که اصحاب و مومنین را با دقتی حیرت آور به رعایت تکالیف زناشویی – جنسی صحیح راهنمایی میکنند. این دقت نظر شارع به ما میرساند که قوای جنسی اولا مطرود نیست ثانیا حقوق و تکالیف جنسی مشخصی برای انسان وجود دارد.
از دیدگاه بیولوژیک و روانشناسی نوین نیز رفتار جنسی انسان بسیار در سایر رفتارهای او دخیل است.
ورود ما به این بحث از الگوی زیر تبعیت میکند :
• در کشور ایران آموزش رفتار جنسی صحیح وجود ندارد و اگر هم جایی هست بسیار محدود است. در حالیکه در بسیاری از کشورهای دنیا حداقل به خاطر پیشگیری از بیماریهای مقاربتی ، از سنین دبیرستان و حتی کمتر، در متون درسی دانش آموزان ، سرفصلهایی در ارتباط با سکس و راههای پیشگیری از بارداری گنجانده شده است ،

در کشور ما خوشبختانه به تصویب مجلس محترم از سال ۷۷، آموزش پاره ای از آگاهیهایی از این جنس برای دانشجویان الزامی اعلام شده است . در نظر داشته باشید که در کشور جوان ما ۴۹ میلیون نفر زیر ۳۵ سال زندگی میکنند و به جز اندکی دانشجو بقیه جوانان و نوجوانان ، از کجا به آگاهیهای جنسی دست می یابند؟ از بازار سیاه !
• مشتری بسیاری از کتب غیر علمی و فیلمهای پورنوگرافیک و مجلات مبتذل و… مگر غیر از فرزندان همین خاک هستند؟ ی

عنی شما فکر میکنید که شبکه های فساد جهانی و داخلی ، دست از بازار عالی تشنگی جنسی مردم ما به همین راحتی می کشند؟؟؟

در جایگاه مدرس دانشگاه و مشاور بهداشت روانی برداشت ما این است که وقتی ما و سایر مسولین ، اقدام به تغذیه علمی جوان از نظر سوالات جنسی نکنیم ، هستند سوداگرانی که با شبیخون فرهنگی خود از این جهل و عطش نهایت سود آوری را به یغما میبرند. و فاجعه اینجاست که اطلاعات غلط جنسی از طریق همین فیلمها و سایت های اینترنتی به ذهن جوان راه می یابد و دیگر به این راحتی نمی شود ذهن او را پاک کرد .
• بزرگترین مشکل ما به ویژه با زوجهای جوان چیست؟ اکثر زنان و مردان نه حقوق جنسی خود را میدانند نه تکالیف جنسی خود را.
• هر مرد و زن حق دارد در رابطه زناشویی خود به بهره وری و ارضای جنسی برسد و موظف است که همسر خود را به ارضای جنسی برساند.

کم نیستند زنانی که حتی نمیدانند اوج لذت جنسی یعنی چه.نگرانی ما اینجاست که فرهنگ غالب ما به مرد وضایف اش را تاکید نمی کند و زنی که در زندگی زناشویی خود بیشتر سرویس بدهد تا اینکه دریافت کند ، کم کم دچار علائم اضطراب و پرخاشگری و…میشودمردی هم که زنش فاقد توانمندی مناسب جنسی باشد دچار علائم مختلف رفتاری نظیر پرخاشگری و بی حوصلگی و… میشود.ب

بینید اگر بین این زن و مرد دعوایی رخ دهد هرگز حتی خودشان هم بعید است که بدانند به خاطر عدم کفایت جنسی است که دعوا کرده اند نه مثلا خرج خانه و بی احترامی
• مردم ما به طور سنتی از ورود به اینگونه مباحث حتی در جوامع شهری ابا دارند. اما دیده شده که در خلوت خود در لطیفه های خود و در ادبیات خود ردی اشکار از مسائل جنسی را نمایان می سازند پس اینقدر هم که موضوع را پنهان میکنیم هم موضوع بی اهمیت نیست.
• در بحث ازدواج بسیار مهم است که فرد بداند چقدر نیاز جنسی دارد .

افراد به طورکلی در طیفی قرار میگیرند از نیاز کم تا زیاد.هیچ کدام از این افراد نیز از این حیث بد و خوب نیستند ، تنها متفاوتند. اما اگر فردی با مزاج جنسی گرم با فردی سرد وصلت کند حتما این دو دچار مشکل خواهند شد زیرا فرد گرم به دیگری اتهام بی تفاوتی خواهد زد و فرد کم نیاز نیز به همسر خود اتهام سطحی بودن و اسیر غرایز میزند درحالیکه هیچ کدام اگر ازدواجی درست کرده بودند این اتهامات را نمی خوردند.
• انجام صحیح رفتار جنسی مستلزم این است که مرد و زن مقداری با کارکرد جنسی خود و جنس مخالف آشنا باشند و این آگاهی را نه از طریق سایت های مستهجن و توقیف شده اینترنتی و نه از طریق خاله شمسی (!) بلکه از طریق صحیح علمی آموخته باشند . زیرا انتقال سینه به سینه این آموزشها به طور سنتی باعث خطاهای بسیاری شده است که بعضا غیر قابل اصلاح میباشد.
• زن و مرد باید بدانند که سکس خوب احتیاج به صبر و تلاش فراوان دارد و اگر زن و مرد در این زمینه زحمت بکشند، بسیاری از درگیریهای رایج خانواده ها در منزل ایشان راه نخواهد یافت.
• متاسفانه بعضی زنان از مردان خود گله مبکنند که فیلمهای ناشایست در منزل خود می بینند. چنین رفتاری بسیار به امنیت جنسی زناشویی آسیب میزند و متاسفانه اکثر مردانی این چنین از عواقب اخلاقی این کار و ضزبه روحی وارده به زن خود غافلند . حداقل برداشت زن از شوهری اینگونه ، ضعف شخصیتی و بی ارادگی و هوسبازی است.
• بسیاری از زنان با شخصیت کشور ما نیز به عنوان فداکاری و حیا قربانی تله های زناشویی میشوند. همه مردان از اینکه در زندگی جنسی خود موفق باشند ، به سرور درونی میرسند.

شما به مرد خود یاد بدهید که حقوق شما را رعایت کند.

رسول گرامی اسلام زنانی را در امت خود برتر خطاب میکند که در بیرون از منزل باحیا و در خلوت جنسی زناشویی بی حیا باشند. یعنی رفتار جنسی بین زوجین باید چنان باشد که دیگر عطشی برای غیر باقی نمانده باشد .
• بسیار مناسب است که زوجین برای مبتلا نشدن به روزمرگی جنسی در ازدواج ، از خلاقیت خود بهره بگیرند و فانتزی مناسب همسر خود را در بیابند.
• حساسیت این بحث نباید مانع از انجام وظیفه شما به عنوان همسر شود.لطفا رودربایستی را با همسر خود کنار بگذارید و نیازهای خود را به او اعلام بدارید وگرنه با خودخوری و سکوت، تبدیل به آدمی نق نق زن میشوید که اساس زندگی را به خطر خواهید انداخت.یا خدای ناکرده به روایط خارج از ازدواج کشیده می شوید.
• در کشور ما یکی از علل اعتیاد به مواد اپیویید( تریاک ) این تصور غلط است که تریاک توان جنسی را افزایش میدهد و لذا بسیاری از جوانان معتاد به این علت است که به دام افتاده اند پس لازم است که در این زمینه خرافه زدایی انجام شود
• بنابراین بلوغ جنسی تنها به ابن معنا نیست که پسر در ۱۵ سالگی و دختر در ۹ سالگی بالغ میشوند بلکه به این معناست که هر کس نیازهای جنسی خود و توقعات جنسی خود را بشناسد، بداند که حقوق جنسی او چیست؟ و بداند که تکالیف جنسی او در برابر همسرش کدام اند؟

اینکه چگونه بفهمم که فرد مورد علاقه من سرد مزاج است یا گرم مزاج به معنای گستاخی و روابط پیش از ازدواج نیست. بلکه از نوع آراستگی ظاهری ، صحبتها و شوخیها ، حتی مطالعات و هنر پیشه محبوب نامزدتان می توانید به طور کلی بفهمید که او چه تیپ جنسی دارد.ا

ز سویی در مراحل جدی قبل از ازدواج بعضی از سوالات بالا را میتوانید با حفظ رعابتهای گفتاری با او مطرح کنید وگرنه باید پس فردا در مطب مشاوره به این کار مبادرت بورزید.

نکته پایانی و نتیجه بحث :

• خلاصه آنکه داشتن زندگی جنسی مناسب با نیازهای شما ، حق شماست و به بهانه تفاهم و … از حق خود نگذرید زیرا از درون شما را فرسوده خواهد کرد و. ضمن اینکه نباید از همسر خود توقع بیش از حد داشته باشید ( فریب فیلمهای پورنو و سایت های غیر اخلاقی را نخورید ) فراموش نکنید که کارکرد اصلی ازدواج به ویژه در دوران قبل از فروکش توان جنسی ، مسائل جنسی است و این به این معنا نیست که مسائل مهمی چون صمیمیت و صفا مهم نیست بلکه بدین معنیاست که شما ازدواج کرده اید که تمابلات جنسی خود را با عشق و تعهد در اختیار یک نفر قرار دهید پس قرار اول یادتان نرود. زیر نقاب حیا ، از حق خود مگذرید .

منبع : pezeshk.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *