موفقیت خود را تضمین کنید

در یک بعد از ظهر گرم تابستانی در دهه ی پنجم قرن نوزدهم میلادی گروهی از کارگران راه آهن در حال تعمیر بخشی از خطوط بودند. لکوموتبوی با یک واگن از دور به سوی کارگران آمد و در یکی از خطوط فرعی آنجا متوقف شد. صدای فریادی از آن سوی واگن به گوش رسید که می گفت:” دیوید! دیوید اندرسون خودتی؟» دیوید اندرسون در حقیقت سرپرست گروه کارگران بود که پاسخ داد:” بله، جیم! خودم هستم.” جیم مورفی، همان مردی که از داخل واگن فریاد می زد، دوباره گفت:” دیوید، بیا اینجا تا کمی با هم گپ بزنیم.” دیوید کارش را متوقف کرد و به سوی واگن اختصاصی جیم رفت. آنها حدود یک ساعت با یکدیگر حرف زدند. دیوید بسیار خوشحال بود، زیرا مدتی از کار کردن زیر آفتاب سوزان نجات یافت. وقتی گفت و گوی آنان پایان رفت، به سوی کارگران بازگشت. کارگران که مات و مبهوت به او خیره شده بودند، با تعجب پرسیدند:” او جیم مورفی، رئیس راه آهن بود؟”
اندرسون گفت:” بله، خودش بود!” همه ی کارگران گرد دیوید جمع شدند و کنجکاوانه می خواستند بدانند او چگونه جیم را می شناسد. دیوید توضیح داد:” بسیار ساده است. بیست سال پیش که کارم را در راه آهن شروع کردم؛ جیم مورفی نیز در همان هنگام برای کار در آن بخش استخدام شده بود. ما از آن زمان با یکدیگر دوست هستیم.” کارگران به راستی گیج شده بودند. آنان می خواستند بدانند چگونه دیوید اندرسون و جیم مورفی کراشان را هم زمان از یک بخش شروع کرده بودند؛ در حالیکه جیم مورفی بسیار پیشرفت کرده بود اما دیوید پیر هنوز هم مجبور بود زیر آفتاب سوزان به شدت کار کند. این تفاوت چگونه به وجود آمده بود؟ دیوید مشتاقانه به آسمان نگریست و خاطرات آن دوران را در ذهنش مرور کرد و سپس گفت:” حدود بیست سال پیش، وقتی من و جیم برای کار در راه آهن استخدام شدیم، هر دو کارگری ساده بودیم؛ اما رویا و اهدافمان بسیار متفاوت بود. من برای ساعتی یک دلار و هفتاد و پنج سنت کرا می کردم؛ اما جیم برای توسعه ی راه آهن کار می کرد!”
شما با چه هدفی کار می کنید؟ آیا کار می کنید تا فقط بتوانید زندگی تان را اداره کنید یا اهدافی استثنایی در سر می پرورانید؟ آیا می کوشید تفاوتی سازنده به وجود آورید یا فقط روزهای زندگی تان را به شیوه ای یکنواخت و خسته کننده سپری می کنید؟ اگر می خواهید شیوه ی دیوید را در زندگی تان انتخاب کنید؛ هیچ اشکالی ندارد؛ اما آیا بهتر نیست برای زندگی به شیوه ی جیم مورفی دست به کار شوید و بهای لازم را بپردازید؟ برای رسیدن به قله ی موفقیت باید از پیچ و خمهای فراوان این مسیر بگذرید. شما می توانید به خواسته های ارزشمندتان برسید؛ به شرط آنکه ارزشی بیشتر به کار و تلاشتان ببخشید. اگر تلاشتان به راستی مزیتی ارزشمند نداشته باشد؛ پاداشی ارزشمند را به ازای آن دریافت نخواهید کرد. شیوه ی داد و ستد شما به راستی تعیین کننده ی میزان ثروتتان خواهد بود و شیوه ی انتخابی شما بی تردید بر میزان در آمدتان تاثیر خواهد داشت.
” ویلا فوستر” می گوید:زندگی خوب و با کیفیت بالا امری تصادفی نیست، بلکه نتیجه ی اراده ی مصمم، تلاش صادقانه و اجرای ماهرانه است؛ نشانه ی انتخاب گزینش عاقلانه از بین گزینه های گوناگون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *