نکاتی مهم و خواندنی درباره مایع نرم کننده حوله و لباس

نرم کننده ها با نرم و لطیف نمودن حوله و لباس، استفاده و پوشیدن آنها را راحتتر می‌نمایند. این محصولات همچنین می‌توانند با از بین بردن الکتریسته ساکن مانع از جذب ذرات گرد و غبارشده و باعث کاهش چین و چروک پارچه شوند.

نرم کننده حوله و لباس به منظور نرمی و لطافت، از بین بردن الکتریسیته ساکن، اطوپذیری آسانتر، افزایش طول عمر پارچه و ایجاد رایحه مناسب در لباس بکار می‌رود


مایع نرم کننده حوله ولباس

حوله و البسه در اثر شستشوی مکرر با شوینده‌ها، بخصوص پودرهای شوینده حالت زبر و خشن به خود گرفته و هنگام استفاده حس ناخوشایندی را برای مصرف کننده ایجاد می‌کنند. همچنین وجود بار الکتریکی ساکن در سطح الیاف طبیعی و یا مخلوط الیاف طبیعی و مصنوعی موجب جذب گرد وغبار، ایجاد چین وچروک و جرقه‌های الکتریکی در سطح الیاف می‌شود که مطلوب مصرف کنندگان نیست.


نرم کننده حوله و لباس به منظور ایجاد خواص مطلوبی چون نرمی و لطافت، از بین بردن الکتریسیته ساکن، اطوپذیری آسانتر، افزایش طول عمر پارچه و ایجاد رایحه مناسب در لباس بکار می‌رود. کارایی نرم کننده‌های حوله و لباس علاوه بر وابسته بودن به اجزاء تشکیل دهنده، کاملا تحت تاثیر نحوه مصرف آن می‌باشد.


خواص نرم کننده‌ها


نرم کننده ها با نرم و لطیف نمودن حوله و لباس، استفاده و پوشیدن آنها را راحتتر می‌نمایند. این محصولات همچنین می‌توانند با از بین بردن الکتریسته ساکن مانع از جذب ذرات گرد و غبارشده و باعث کاهش چین و چروک پارچه شوند. از دیگر خواص مطلوب آنها می‌توان به مراقبت از رنگ و بافت پارچه اشاره کرد که در صورت استفاده مداوم، طول عمر البسه زیاد تر خواهد شد. یکی دیگر از خواص قابل توجه برخی نرم کننده ها تثبیت و ماندگاری بیشتر اسانس بر روی پارچه است. تنوع رنگ و اسانس برخی از این محصولات باعث شده که مصرف کننده طبق سلیقه خود بتواند براحتی یکی از آنها را انتخاب نماید .


از مهمترین خواص برخی از نرم کننده ها که بیشتر به آن توجه شده است، افزایش جذب آب توسط حوله‌ها و خاصیت آسان کنندگی اطو کشی است که موجب صرفه جوئی در وقت و انرژی مصرف کننده خواهد شد.

نکات مهم در هنگام استفاده از نرم کننده‌های حوله و لباس

۱ – نرم کننده حوله ولباس فاقد خواص شویندگی بوده و فقط برای ایجاد نرمی و لطافت حوله و لباس بکار می‌رود. بنابراین نرم کننده‌ها باید در آخرین مرحله شستشو مورد استفاده قرار گیرند.


۲ – نرم کننده حوله و لباس نباید با هیچ شوینده دیگری مخلوط شود. در این صورت ماده موثر نرم کننده با تشکیل رسوب و خارج شدن از محیط شستشو، خاصیت خود را از دست خواهد داد.


۳ – مکانیزم عمل نرم کننده‌ها بر اساس جذب نرم کننده روی البسه می‌باشد بنابراین پس از استفاده از نرم کننده نباید لباسها را مجددا آبکشی کرد.


۴ – پخش یکنواخت نرم کننده برای جلوگیری از ایجاد لکه از اهمیت بالائی برخوردار است و تمامی نرم کننده‌ها می‌توانند در صورت عدم انحلال کامل و تجمع منطقه ای احتمال لکه گذاری داشته باشند. لذا باید از ریختن مستقیم هر نوع نرم کننده روی لباس خودداری نمود.


۵ –پخش و انحلال نرم کننده در آب شستشو بسیار حائز اهمیت میباشد، در غیر اینصورت نرم کننده کارآئی لازم را نخواهد داشت. لذا توصیه می‌گردد برای استفاده دستی، ابتدا نرم کننده در آب به خوبی پخش شده، سپس لباسها در آن قرار گیرد و در استفاده ماشینی بهتر است قبل از مصرف، هر پیمانه نرم کننده با یک یا دو پیمانه آب رقیق شده و سپس مورد استفاده قرار گیرد.


۶ – غلظت زیاد نرم کننده‌ها نه تنها دلیل بر وجود ماده موثر و قدرت بیشتر نرم کنندگی نیست، بلکه هرچه نرم کننده غلیظ تر باشد بدون وارد شدن در فرآیند جذب روی البسه، توسط آب از محیط خارج شده و کارایی خود را از دست می‌دهد، علاوه بر اینکه احتمال لکه گذاری بر روی پارچه را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *