ورزش زیاد برای این افراد ممنوع !

ورزش زیاد برای این افراد ممنوع!

 

اگرچه ورزش از فاکتورهای مهم سلامتی است اما بنابر شواهد پزشکی ورزش بیش از حد خطر مرگ‌ را در افرادی که سابقه سکته قلبی داشته‌اند، تشدید می‌کند.

 

نتایج این مطالعه که در مجله تخصصی «مایوکلینیک» منتشر شد به تحلیل رابطه بین ورزش کردن و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی – عروقی در حدود ۲۴۰۰ فرد با سابقه حمله قلبی که پس از آن، فعالیت بدنی زیاد داشتند بودند پرداختند. پزشکان مشاهده کردند بیمارانی که پس از سکته قلبی در طول هفته کمتر از ۴۸ کیلومتر می دویدند یا کمتر از ۴۷ کیلومتر پیاده روی می کردند احتمال مرگ ناشی از بیماری های قلبی – عروقی در آنان بالا نبود.

 

پائول ویلیامز، یکی از متخصصان ارشد این مطالعه از آزمایشگاه ملی «لاورنس برکلی» گفت: نتایج به دست آمده حاکی از آن است که فوائد راه رفتن یا دویدن در یک مدت کوتاه و مشخص به طور کامل آشکار نمی شود و انجام فعالیت های بدنی بیش از استانداردهای توصیه شده به ویژه برای افرادی که سابقه بیماری دارند با خطر فزاینده مرگ و میر همراه است.

 

هرچند متخصصان بر این نکته تاکید کردند که این مطالعه تنها روی افرادی انجام شده که از حمله قلبی جان سالم به در برده اند به همین دلیل نمی توان آن را به راحتی به تمام افراد با فعالیت بدنی زیاد بسط داد. به گفته پزشکان، برای بیماران قلبی ورزش کردن توصیه می شود و به طور کلی برای بیشتر آنان توصیه می شود که در اغلب روزها ۳۰ تا ۴۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند اما توصیه نمی شود که این بیماران بیش از استاندارد توصیه شده ورزش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *