یارانه نقدی و کمک معیشتی سال آینده هم جداگانه پرداخت می‌شود

حسین میرزایی ، در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس درباره یارانه نقدی و کمک حمایتی معیشتی گفت: بر اساس تصویب کمیسیون تلفیق در روز گذشته، قرار شد سال آینده نیز یارانه نقدی ماهانه مانند سال جاری به صورت جداگانه واریز و کمک معیشتی خانوار نیز به صورت جداگانه پرداخت شود.

وی گفت: قبلا عده‌ای از شهروندان که به نمایندگان مجلس مراجعه کرده و اظهار داشته بودند که باید کمک معیشتی افزایش قیمت بنزین تعلق گیرد، اما نگرفته است و بر اساس گفته این مراجعان، نمایندگان مجلس تصمیم گرفته بودند یارانه نقدی و کمک معیشتی ادغام شود، اما بعد از ارائه استدلال و مشاهده سامانه رفاه ایرانیان، نمایندگان کمیسیون تلفیق تصویب کردند، سال آینده نیز یارانه نقدی مانند سال جاری و کمک معیشتی به صورت جداگانه واریز شود.

سخنگوی طرح کمک معیشتی اظهار داشت: قرار شد سال آینده به ۶۰ میلیون ایرانی بسته حمایت معیشتی به صورت جداگانه پرداخت شود و یارانه نقدی ماهانه نیز به ۷۸ میلیون ایرانی مانند رویه امسال پرداخت شود و مقرر شد مصوبه کمیسیون تلفیق مبنا قرار گیرد.

وی تأکید کرد: ما مجری مصوبه مجلس و کمیسیون تلفیق هستیم و هر چه تصمیم بگیرند، آن را اجرا می‌کنیم.

میرزایی در مورد اینکه آیا عدد کمک معیشتی تغییر می‌کند یا نه، گفت: ما در مورد عدد تصمیم نمی‌گیریم، بلکه فقط به شناسایی خانواده‌های مشمول اقدام می‌کنیم.

وی در مورد اینکه آیا سال آینده هم به شناسایی خانوارها برای کمک حمایتی معیشتی اقدام می‌کنید، افزود: در خرداد ۹۹ نیز آزمون وسع برگزار می‌شود و کسانی که مشمول شوند، کمک حمایتی معیشتی دریافت خواهند کرد.

سخنگوی طرح کمک معیشتی اظهار داشت: هر سال در دو نوبت خرداد و آذرماه آزمون وسع برای خانوارها برگزار می‌شود و کسانی که مشمول شوند، کمک حمایتی معیشتی دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *