اتاق‌تان را برای امتحانات آماده کنید

این روزها بسیاری از خانه حداقل یک دانش آموز یا دانشجو دارند که مشغول درس خواندن برای امتحانات پایان ترم هستند. این افراد از انجایی که امتحانات کمی با فشردگی برگزار می شود سخت در حال تلاش کردن هستند.

یکی از مواردی که دانش آموزان باید ان را در نظر داشته باشند نحوه چینش اتاق در این مدت است. اتاق خواب باید شرایط و ویژگی های خاصی داشته باشد تا بهترین نتیجه را بتوانید از آن دریافت کنید. همچنین این اتاق باید با سبک درس خواندن نیز مطابقت داشته باشد.

** در اولین گام یک نگاه کلی روی اتاق داشته باشید و تمام وسایل را در ذهنتان بچینید. سبک درس خواندن خود را باید در این بخش در نظر بگیرید چرا که چیدمان اتاق باید به گونه ای باشد که مانع از درس خواندن نباشد.

** پس از بدست اوردن چینش ایده آل باید به فکر وسایل اضافی نیز باشید. در این مدت بهتر است دست از کنسول های بازی بکشید و آن ها را برای مدتی در اتاقی دیگر قرار دهید تا خیلی هم جلوی چشم شما نباشند. همچنین اگر مجله ای را خریداری کرده اید خواندن آن را به بعد از امتحانات موکول کنید.

** نور اتاق یکی از مهمترین مواردی است که باید در ذهن آن داشته باشید چرا که بهتر است نور طبیعی برای درس خواندن استفاده شود. نور خورشید کمتر به چشمان فشار وارد می کند از این رو تا حد امکان نزدیک به پنجره اتاق درس بخوانید تا نور به طور طبیعی وارد اتاق شود. برای شب نیز بهتر است از ترکیب لامپ های مهتابی و آفتابی کم مصرف با ولتاژ پایین استفاده شود.

** تابستان خیلی نزدیک شد و سیستم های خنک کننده کار خودشان را اغاز کرده اند پس حتما فکری به حال سیستم سرمایشی خانه بکنید. اگر از آلرژی های فصلی رنج می برید بهتر است که دریچه کولر را به سمت یک دیوار از اتاق برگردانید تا باد به طور غیر مستقیم به شما برسد و خیلی تاثیر روی آلرژی نداشته باشد.

** برای انکه فرمول های دروس مختلف را در یاد داشته باشید می توانید از کاغذهای کوچک استفاده کنید و یک دیوار اتاق را فرمول ها پر کنید تا هر ثانیه در چشم شما باشند و آن ها را از یاد نبرید. اگر از کاغذهای رنگی استفاده کنید اتاقتان نیز زیباتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *