تشریح جزئیات سفر انسان به مریخ

در صورتی که تمام پیش بینیها درست انجام شود، در فوریه ۲۰۳۱ هفت فضانورد که احتمالا چهار مرد و سه زن هستند، به طرف مریخ عزیمت می کنند. این سفر بین ۶ تا ۷ ماه به طول می انجامد. پس از عزیمت به مریخ این فضانوردان حداقل ۱۶ ماه در این خانه مریخی اقامت می کنند و سپس به زمین باز می گردند. در کل سفر طولانی این فضانوردان ۳۰ ماه طول می کشد.

براساس گزارش پایگاه خبری ناسا، ۴ راکت Ares V که از نظر ابعاد و قدرت در اندازه های راکت “زحل ۷” هستند، فضاپیمایی که این فضانوردان را به مریخ می رساند تا اطراف زمین حمل می کنند.

“زحل ۷” راکتی است که فضانوردان را در ماموریت “آپولو” برای رسیدن به ماه همراهی کرد.

فضانوردان در داخل این ناوفضایی در یک گلخانه، میوه و سبزی پرورش می دهند. این اقدام موجب می شود که بتوانند راحتتر سفر طولانی را تحمل کنند.

برای تأمین آب و هوا این فضانوردان از سیستمهای بازیافت ویژه این مواد استفاده می کنند، به این ترتیب فضاپیما می تواند آب و اکسیژن کمتری با خود حمل کند.

با وجود تمام پیش بینیها به نظر می رسد این نقشه، دو نقطه ضعف داشته باشد. اولین نقطه ضعف به مسئله حفاظت فضانوردان از تشعشات کیهانی نگاه می کند و دومین مورد مشکلات روحی روانی فضانوردان است.

درحقیقت این فضانوردان باید ماه ها دور از زمین زندگی کنند و هرچه که از زمین دورتر می شوند، برقراری ارتباط با زمین دشوارتر می شود، چرا که فاصله زمین و مریخ بسیار زیاد است و تنها می توان چند دقیقه از صدای فضانوردان را در زمین شنید.

در حال حاضر دو کاوشگر “روح” و “فرصت” تحقیقات خود را از چهار سال قبل در این سیاره دنبال می کنند و چند کاوشگر دیگر هم در مدار اطراف سیاره سرخ به انجام تحقیقات هستند که از آن جمله می توان به مارس اکسپرس اشاره کرد.

سال آینده نیز کاوشگر “فونیکس” که در حال حاضر در راه رسیدن به مریخ است، در سطح قطب شمال این سیاره فرود خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *