جلسه بیست و نهم – اندیکاتور سفارشی در مفیدتریدر

همانطور که در جلسات ۱۸ تا ۲۱ موضوع آموزش نرم افزار مفیدتریدر عنوان شد ، این نرم افزار دارای تعدادی اندیکاتور پیش فرض برای تحلیل نمادهای مورد نظر است . ولی علاوه بر اندیکاتورهای موجود در نرم افزار ، شما میتوانید اندیکاتورهای آماده دیگری را نیز در اینترنت جستجو و دانلود نموده و به نرم افزار مفیدتریدر اضافه نمایید . همچنین علاوه بر آن ، افرادی که علاقمند به استفاده از قواعد و استراتژی های خاص خود در معاملات هستند و تمایل به استفاده از آنها به عنوان اندیکاتور اختصاصی دارند، مشروط به داشتن دانش برنامه نویسی ، می توانند اندیکاتور مورد نظر خود را تولید نمایند . برای اینکار از نرم افزار متاادیتور کمک میگیریم که احتمالا بصورت پیش فرض در هنگام نصب نرم افزار مفیدتریدر نصب کرده اید.

فایلهای اجرایی که امکان نصب روی مفیدتریدر را دارند با توجه به اینکه نسخه بومی شده متاتریدر ۵ می باشد ، با پسوند *.ex5 شناخته می شود . البته فایل های متاادیتور هم که با پسوند *.mq5 قابلیت ویرایش در متاادیتور را دارند ، پس از کامپایل در محیط آن نرم افزار ، قابلیت تولید فایل اجرایی با پسوند ex5 را دارند .

در این مبحث نحوه اضافه کردن یک فایل اندیکاتور ex5 به مفیدتریدر را توضیح خواهیم داد :

برای اینکار ابتدا فایل اندیکاتور مورد نظر را جستجو کرده و پس از دانلود در مسیر برنامه قرار می دهیم. برای سهولت در جستجو ، فایل اندیکاتور ترکیبی آر اس آی و استوکاستیک را در بخش دانلود نرم افزارهای کاربردی وبلاگ به آدرس زیر قرار دادیم . آن را دانلود کنید .

http://eduboors.blogfa.com/page/download

سپس فایل را در مسیر پوشه اندیکاتور نرم افزار مفید تریدر قرار دهید . اندیکاتورهای پیش فرض برنامه ، در صورتی که مسیر نصب برنامه مفیدتریدر را تغییر نداده اید ، در این مسیر قرار دارند :

C:\program files\mofidtrader\mql5\ indicators \examples\

با توجه به اینکه نرم افزار ، قابلیت خواندن کلیه فایل های موجود در پوشه های موجود در indicators  را دارد ، پیشنهاد میکنم برای مدیریت بهتر اندیکاتورها و تفکیک اندیکاتورهای پیش فرض از اندیکاتورهای اختصاصی اضافه شده توسط شما ، فولدر جدیدی به هر نام مثلا “custom” یا “سفارشی” در پوشه indicators ، ایجاد کنید.

C:\program files\mofidtrader\mql5\ indicators \custom\

حال فایل ex5 تهیه شده را در مسیر بالا کپی کنید.

اگر نرم افزار تا کنون باز بوده آن را ببندید و مجددا باز کنید .

اکنون از منوی اصلی insert سپس indicators سپس custom را کلیک کرده و به انتهای لیست اندیکاتورهای موجود رفته تا اندیکاتور ترکیبی آر اس آی و استوکاستیک را ببینید .

اندیکاتور سفارشی
اندیکاتور سفارشی

روی این اندیکاتور کلیک کنید تا مشخصات اندیکاتور طبق تصویر زیر ظاهر شود :

اندیکاتور ترکیبی آر اس آی و استوکاستیک
اندیکاتور ترکیبی آر اس آی و استوکاستیک

با کلیک روی دکمه “OK” اندیکاتور مشابه تصویر زیر روی نماد مورد نظر ظاهر شده و قابل استفاده میگردد .

اندیکاتور سفارشی rsi & stochastic
اندیکاتور سفارشی rsi & stochastic

راه دیگر احظار اندیکاتور روی نماد از طریق زیر است:

ابتدا در پنجره navigator که با شماره ۱ در تصویر زیر مشخص شده ، گزینه indicator (شماره ۲ در تصویر) را باز کرده تا فولدرها و فایلهای زیر مجموعه آن را ببینید. حال مسیر و  فایل اندیکاتور اختصاصی کپی شده  را بیابید . سپس فایل را به روش drag and drup به روی نموار بکشید تا اندیکاتور به نمودار شما اضافه شود .

نویگیتور در مفیدتریدر
نویگیتور (navigator) در مفیدتریدر

اگر پنجره navigator  را در نرم افزار نمیبینید ، از منوهای اصلی ، گزینه view را که در تصویر با شماره ۳ شماره گذاری شده انتخاب ، سپس گزینه navigator  (شماره ۴ در تصویر)  را انتخاب کنید تا پنجره مربوطه در نرم افزار نمایان شود. شما می توانید با کلید میانبر Ctrl+N هم این پنجره را فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *