جلسه سی و یکم – فیلترنویسی Rsi با سیگنال خرید و فروش – بخش ۵

در ادامه جلسات قبل در موضوع نحوه فیلترگذاری دیده بان بازار بورس ، در این مبحث به معرفی فیلتر منحصر بفرد اندیکاتور Rsi (تهیه شده توسط نویسنده این وبلاگ ) که همراه با آلارم و سیگنال خرید و فروش است ، میپردازیم .
بمنظور استفاده بهینه از این فیلتر، از سه فیلد سفارشی موجود در دیده بان بازار وبسایت مدیریت فناوری بورس تهران استفاده می کنیم . در این مبحث از سه فیلد سفارشی برای مقاصد زیر استفاده خواهیم کرد :
(c0) = مقدار اندیکاتور Rsi 14 روزه در موقعیت فعلی
(c1) = سیگنال خرید یا فروش
(c2) = تکرار مقدار اندیکاتور Rsi 14 روزه در موقعیت فعلی
برای مشاهده دیده بان بازار سفارشی مشتمل بر فیلدهای کاربر ، مسیر زیر را دنبال کنید :
ابتدا دیده بان بازار سایت مدیریت فناوری بورس ( tsetmc.com ) را احضار میکنیم . سپس از منوهای دیده بان بازار پنجمین منو از سمت راست با عنوان قالب نمایش را انتخاب میکنیم :

قالب نمایش دیده بان بورس

سپس از بین قالبهای قابل نمایش ، پنجمین گزینه “جدول فیلدهای کاربر” را انتخاب میکنیم :

قالب نمایش سفارشی دیده بان بورس

اکنون میبینیم که علاوه بر فیلدهای استاندارد و کلاسیک ، سه فیلد سفارشی با عنوان C0 و C1 و C2 هم به لیست نمایش اضافه شده که بصورت پیش فرض فاقد هر گونه داده ای است ولی شما می توانید با کدنویسی ، این فیلدها را پر کرده و سپس با فیلتر کردن آن ، بهره لازم را از آن ببرید .

فیلد سفارشی دیده بان بورس

در تصویر فوق سه فیلد اضافه شده به انتهای جدول را با فلش قرمز رنگ ملاحظه می کنید.
اکنون به بخش فیلترگذاری وارد شده و کدهای زیر را در فیلتر مربوطه کپی کنید . نحوه کدگذاری فیلتر در جلسه ۲۶ توضیح داده شده است . با کپی کدهای زیر و ثبت فیلتر ، مقدار Rsi در موقعیت فعلی هر نماد در فیلد C0 و C2 درج شده و سپس با تحلیل رفتار این اندیکاتور ، سیگنال خرید یا فروش صادره در ستون C1 تکمیل شده و لیست قابل مشاهده ، محدود به نمادهای دارای سیگنال خرید یا فروش می شود  :

پس از ثبت فیلتر فوق ، فیلد سفارشی مقدار Rsi و سیگنال خرید یا فروش در صفحه نمایش شخصی دیده بان برای هر نماد ، مشابه تصویر زیر قابل مشاهده خواهد بود :

فیلتر Rsi بهمراه سیگنال خرید یا فروش

لازم به ذکر است با کدهای ثبت شده در این بخش ، صرفا نمادهایی قابل ملاحظه خواهند بود که یا اندیکاتور Rsi در محدوده پایینتر از ۳۰% قرار داشته که در این حالت با درج سیگنال خرید مشخص شده ، و یا اندیکاتور Rsi در محدوده بالاتر از ۷۰% قرار داشته که در این حالت با درج سیگنال فروش مشخص شده است .

استراتژی : با فعال کردن این فیلتر ، نمادهایی نشان داده خواهد شد که اندیکاتور Rsi  در محدوده زیر ۳۰% ( سیگنال خرید ) و یا بالاتر از ۸۰% ( سیگنال فروش ) قرار دارند. سایر نمادهایی که مقدار Rsi آنها بین ۳۰% و ۷۰% باشد ، تازمانیکه به محدوده سیگنال وارد نشده باشند ، مخفی خواهند بود.

مجددا لازم می دانم توجه سرمایه گذاران محترم را به این موضوع جلب کنم که معامله بر مبنای صرفا سیگنال صادره یک اندیکاتور می تواند باعث ضرر و زیان جبران ناپذیر شما گردد . در نتیجه با علم به سایر قواعد بازار سرمایه و تحلیل تکنیکال و سایر شرایط حاکم بر بازار ، و مطالعه سایر اندیکاتورها ، در نقاط حمایت یا مقاومت اقدام به خرید یا فروش نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *