جلسه شانزدهم – تحلیل نماد پارسان

در ادامه مباحث جلسات یازدهم و سیزدهم که به تحلیل نماد پارسان پرداختیم ، در این پست نمودار تکمیلی و آپدیت شده این نماد را با توجه به پیش بینی های قبلی مبنی بر دریافت سیگنال خرید علیرغم روند نزولی سهم بررسی خواهیم کرد :

نموار قیمت پارسان
نمودار قیمت پارسان

اکنون که در این وبلاگ هم با کانال آشنایی پیدا کردیم هم خطوط مقاومت و حمایت و هم کانال قیمت و اعداد فیبوناچی ، می خواهیم به تحلیل این موضوع بپردازیم که چرا سهم پارسان صعود کرد و چرا این مقدار ؟
قبلا گفتیم تا زمانی که قیمت در درون یک کانال در حال نوسان هست و در ضمن تعداد دفعات برخورد قیمت با نوار بالایی و پایینی کانال بیشتر تکرار میشه ، قیمت هم تمایل داره از این قاعده پیروی کنه که از کانال خارج نشه.
حال اگر کانال نزولی بود در این صورت هنوز موقعیت برای خرید خوب نیست و بهتر است در چنین شرایطی در یکی از بهترین موقعیتهایی که قیمت به سقف کانال برخورد کرد پوزیشن فروش بگیریم.
اما در شرایطی که کانال صعودی مشاهده میکنیم در یکی از روزهایی که قیمت به کف کانال برخورد میکنه زمان مناسبی برای خرید هست.
اما واقعیت اینه که قیمتها همیشه درون کانال نخواهند ماند و روزی از کانال خارج خواهند شد.
اگر در کانالی نزولی ، قیمت از سمت بالا نوار کانال را شکست ، این نشانه ای مبنی بر تغییر روند و شروع رشد سهم می باشد.
اگر در کانالی صعودی قیمت از سمت بالا ، نوار کانال را شکست نشان دهنده رشد بیش از پیش سهم خواهد بود.
اگر در روندی صعودی قیمت از سمت پایین ، نوار کانال را شکست و از آن خارج شد ، به معنی تغییر شرایط و ریزش قیمت سهم خواهد بود.
اگر در روندی نزولی قیمت از نوار پایین کانال خارج شد به معنی کاهش شدیدتر قیمت در آینده خواهد بود.
و اما نشانه دیگری که در کنار این قاعده باید در نظر بگیریم همان rsi  هست که گفتیم اگر عددی کمتر از ۳۰ را نشان دهد نشانه اشباع فروش و تغییر روند به سمت صعودی خواهد بود.
و عدد بالای ۷۰ نشاندهنده منطقه اشباع خرید و احتمالا تغییر روند به سمت کاهش قیمت خواهد بود.
و اما در نمودار پارسان انتظار چه میزان رشد داشتیم؟
این سهم از قیمت ۵۲۰۰ ریال در آبانماه تا ۳۳۰۰ ریال در پایان بهمن ماه کاهش پیدا کرده بود.
در ابتدای اسفندماه ، هم قیمت از خط مقاومت کانال به سمت بالا خارج شده ، هم اندیکاتور rsi سیگنال خرید داده پس احتمال تغییر روند و شروع افزایش قیمت این سهم بسیار محتمل هست.
طی مدت آبانماه تا بهمن ماه به میزان ۱۹۰۰ ریال از سهم پارسان کاهش یافته بود. ابتدا برابر قاعده اعداد فیبوناچی انتظار داریم قیمتها به اندازه ۲۳٫۶ درصد رشد کنه
که میشه حدودا روی نرخ ۳۷۵۰ ریال
اتفاقا وقتی روی این نرخ خطی افقی رسم کنیم میبینم در گذشته چندین بار هم در روندهای صعودی قیمت وقتی به این رقم رسیده کمی اصلاح کرده (خط مقاومت ) و هم در روندهای نزولی وقتی به این نرخ رسیده مجددا تجدید قوا کرده و رشد داشته است ( این نقطه به عنوان خط حمایت عمل کرده)
و این خطی که قیمت چندین بار به آن واکنش نشان داده بسته به اینکه در روندی صعودی بوده یا نزولی ، به آن خط حمایت یا مقاومت گفتیم.
حال اگر قیمت بتواند اولین خط مقاومت را بشکند که این امر بستگی به شرایط و سایر اندیکاتورها داره ، اونوقت سرمایه گذاران دیگه راجع به قیمتهای کمی بالاتر فکر نمیکنند و به عددی که به عنوان هدف فکر میکنند سطح ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی هست که در اینجا روی نرخ ۴۰۲۵ قرار میگیره.
اما اگر قرار باشه قیمت افت کنه باید از این نرخ افت کنه و اگر یکی دو روز قیمت بالای این سطح قرار گرفت و بالای سطح مقاومت قبلی تثبیت شد دیگه اون مقاومت تبدیل به حمایت شده و هدف بعدی فعال میشه که عبارت است از ۴۴۷۴ که روی ۶۱٫۸ درصد اصلاحی فیبوناچی قرار میگیره.
پس شما یا باید روی نرخ ۴۰۲۵ میفروختید یا اگر صبر کردین و قیمت از ۴۰۳۵ بالاتر رفت هدفتون رو روی ۴۴۷۴ تنظیم کنید.
اگر چند روزی هم قیمت افت کرد تا زمانی که از حمایت قبلی پایینتر نیامده از جو موجود نترسید و صبر کنید.
قبلا هم گفتیم که در این گروه سیگنال ارائه نخواهیم کرد ولی از باب آموزش عملی ، این سهم را در جلسه یازدهم در آن زمان بصورت زنده تحلیل کردیم.
باز هم در آینده الگوهایی که مورد توافق سرمایه گذاران قرار گرفته و بدان عمل می کنند را خدمت شما آموزش خواهیم داد تا در جهت بازار و همگام با آنها حرکت کنید.
برای جلسه بعد الگوی سر و شانه را خدمتتان توضیح خواهم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *