دلمه با فیله مرغ

مواد لازم

۴ عدد فیله مرغ کوبیده شده و پهن شده. توصیه می کنم کاملا فیله مرغ را بکوبید و حتی الامکان چرخ کنید. / کدو: خلال شده ۲عدد به اندازه بندانگشت / فلفل دلمه قرمز: ۱ عدد خلال شده. بهتر است فلفل دلمه شما کاملا رسیده باشد تا از طعم خوبی برخوردار باشد. / ماست بی‌نمک: نصف یک لیوان. اگر از ماست ترش یا ماست هایی که طعم شیر خشک می دهند استفاده کنید، مزه غذای شما کاملا متفاوت خواهد بود. / روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری / پودرسیر: ۱ قاشق چای‌خوری. در این مورد هم پیشنهاد می کنم که از پودر سیر کاملا گرد شده باشد. چون بسیار راحت تر به خورد غذا می‌رود. / جعفری تازه و خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری. البته اگر با ذائقه شما جور باشد، به جای جعفری می‌توانید از شوید خشک استفاده کنید. اما مقدار آن را به یک سوم جعفری یعنی معادل ۱ قاشق غذاخوری کاهش دهید. / آخرین مورد هم یک عدد لیموی تازه است.

طرز تهیه

ابتدا فلفل دلمه و کدو را به صورت خلالی خرد می کنیم. بعد فیله مرغ را روی تخته پهن می کنیم و در وسط آن خلال‌های فلفل دلمه و کدو را می‌چینیم. بعد فیله مرغ را لوله می‌کنیم و با خلال دندان آن را می‌بندیم. درست مطابق عکس، این لوله های فیله مرغ را با ۵ استکان آب بدون نمک می‌گذاریم تا پخته شوند. حالا نوبت می رسد به سس رژیمی این غذا. در یک ظرف، ماست را با روغن زیتون، آبلیمو، جعفری یا شوید خوب هم زده تا یک دست شود. مطمئن باشید سس خوشمزه ای درست کرده اید. بعد از اینکه سس درست شد، دلمه‌های مرغ را از آب خارج کرده و سسمان را که اسمش سس ماست رژیمی با سبزیجات است روی آن می‌دهیم. یادتان باشد ماست با موادی که گفته شد خوب هم زده شود و وقتی کاملا یک دست شد آن را روی مرغ دهید. در ضمن مواظب چوب خلال‌ها موقع خوردن غذا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.