قرآن از دید گاه دانشمندان جهان

۱٫آلوارو ماچوردوم کومینز:

شاعر و نویسنده ومحقق اسپانیایی می گوید: عده ای از من خواستند بعضی از سورهای قرآن را برایشان ترجمه کنم من هم سوره توحید را انتخاب کردم که از یگا نگی خداوند می گوید این سوره و موسیقی آن، آنچنان زیبا بود که برای من بسیار مهم بود. همچنین سوره فاتحه الکتاب را که در باره جهانی بودن خداوند است، ترجمه کردم. به این ترتیب بود که جهانی بودن و یگانگی خداوند مرا به این نتیجه رساند که این دین مردمی ترین و منطقی ترین دین برای از بین بردن ناآرامیها و مشکلات جوانان امروزی است

۲٫ توماس کارلایل دانشمند و مورخ مشهور اسکاتلندی :

اگر یک بار به این کتاب مقدس نظر افکنیم، حقایق برجسته وخصایص اسرار وجود طوری در مضامین جوهری آن پرورش یافته که عظمت و حقیقت قرآن بخوبی از آنها نمایان می شود و این خود مزیت بزرگی است که فقط به قرآن اختصاص دارد و در هیچ کتاب علمی و سیاسی واقتصادی دیگری دیده نمی شود.

بلی؛خواندن بعضی از کتابها تأثیر عمیقی در ذهن انسان می گذارد؛ ولی هرگز با تأثیر قرآن قابل مقایسه نیست.

۳٫ سدیومستشرق فرانسوی

قرآن مجموعه ای است که آداب و حکم چیزی را فروگذار نکرده است . اساس این کتاب مقدس بر عدل و احسان و حکمت قرار گرفته و جامعه بشری را به سوی فضایل انسانیت وکمال راهنمایی می نماید. معارف درخشان اسلام و احکام قرآن موجب سرشکستگی، بلکه کوری چشم عیبجویان و دشمنان اوست . در عظمت این کتاب مقدس و آورنده آن همین قدر کافی است که بگوییم اعراب وحشی وبادیه نشین را با نداشتن هیچ گونه امتیاز و داشتن هر گونه رذائل اخلاقی به درجه سعادت، بلکه در ردیف معلمان بشریت درآورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *