مردم برای آزمایش کرونا اصرار نکنند/ آزمایش کرونا برای همه الزامی نیست

آزمایش کرونا به تشخیص کادر درمانی و فقط برای بیماران بستری شده در بیمارستان ها انجام می شود؛ توصیه کارشناسان به افراد دارای علایم خفیف استراحت در منزل است، چون این بیماری درمان اختصاصی ندارد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر نادر توکلی؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: نیازی نیست تست کرونا برای همه انجام شود، بلکه تست کرونا فقط برای بیماران بدحال بستری شده و به منظور جداسازی فرد مبتلا از سایر بیماران و نگهداری در بخش ایزوله انجام می شود.
وی با بیان اینکه بیمارانی که دارای علامت جزیی هستند، نیاز به بستری ندارند، بنابراین آزمایش هم نیاز ندارند، افزود: توصیه ما به افراد دارای علایم خفیف استراحت در منزل است، چون این بیماری درمان اختصاصی ندارد.
وی با بیان اینکه بسیاری از افراد ناقل بدون علامت هستند و ممکن است این وضعیت به بیماری تبدیل نشود، افزود: بهترین راه مهار کرونا، پیشگیری و خودمراقبتی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از راه اندازی بخش ایزوله در بیمارستان های یافت آباد، هاجر و بهرام خبر داد و خاطرنشان کرد: البته به همه بیمارستان ها اعلام کرده ایم که بیماران بدحال را بستری کنند اما اگر نتیجه آزمایش فردی مثبت شد به یکی از این سه بیمارستان منتقل شود.
دکتر بابک عشرتی؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این باره گفت: مردم فکر می کنند که هر کس دارای علایم سرماخوردگی بود، باید آزمایش کرونا بدهد. در حالیکه طبق توصیه های سازمان جهانی بهداشت، بر اساس یک سری از شاخص ها که مربوط به بیمارانی است که علایم شدید دارند و لازم است بستری شوند، باید آزمایش کرونا انجام شود.
وی با بیان اینکه نیازی نیست مردم با مشاهده علائم اولیه، به دنبال این باشند که کجا آزمایش کرونا انجام می دهند، افزود: بعد از بستری و انجام اقدامات اولیه، خود بیمارستان درخواست آزمایش می دهد.
دکتر عشرتی همچنین گفت: افراد سالم نیاز به ماسک ندارند، بلکه ماسک برای افراد بیمار و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی الزامی است.
وی افزود: ماسک برای تمامی کارکنان بیمارستان های دانشگاهی تامین شده و بیمارستان های خصوصی نیز طبق روال قبل، نیاز خود را تهیه کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *