یک روش برای طبقه بندی مطالب

در این مقاله به چندین نکته برای طبقه بندی مباحث مهم اشاره می کنیم.

دکارت می گوید «یادگیری چیزی نیست جزء طبقه بندی مطالب » پس اگر می خواهید مطالب را طبقه بندی کنید به چند توصیه زیر توجه ویژه داشته باشید و برای هر دفتر اهمیت ویژه ی قائل باشد .

۱- دفتر نکات : هنگام مرور مطالب هر مبحث یک دفتر به نام دفتر نکات اختصاص دهید ونکته های مهم و پر کاربرد در تست ها وتمارین در این دفتر بنویسید.

۲-دفتر اشکالات : هنگام تمرین وتست برای هر مبحث می توانید یک دفترچه برای اشکالات خود قرار داده و اشکالات خود را درآن بنویسید .

۳- دفتر موضوع های مرتبط باهم : در این دفتر موضوع های مرتبط باهم را جمع آوری می کنید ؛ به مرور زمان این نکته ها را میتوانید به دست آورید .

۴- دفتر تجزیه وتحلیل : در این دفتر سوالاتی که ذهن شما را مشغول می کند وزمان زیادی در هنگام آزمون را به خود اختصاص می دهد جمع آوری می کنید .( به یاد داشته باشید که موضوع های هر سوال را مشخص کنید )

۵- دفترچه مرور: یک دفترچه برای مباحثی که مرور دارید قرار دهید و تاریخ های مرور هر مبحث را به صورت جدول در آن ذکر کنید .

۶- دفتر اشکال: برای درس های شیمی ؛ زمین و زیست می توانید یک دفتر اختصاص دهید و شکل ها ، و … مهم آن درس را در آن ذکر کنید.

۷- دفتر جداول : : برای درس های شیمی ؛ زمین و زیست و… می توانید یک دفتر اختصاص دهید و جداول آن درس را در آن ذکر کنید.

۸- دفتر نمودارها : : برای درس های شیمی ؛ زمین و زیست و…. می توانید یک دفتر اختصاص دهید و نمودارهای مهم آن درس را در آن ذکر کنید.

۹- دفتر چرخه ها : : برای درس زیست می توانید یک دفتر اختصاص دهید و چرخه های آن آن درس را در آن ذکر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *