چهار دشمن تمایلـات جنسی انسان

۱ـ خستگی: خستگی روحی یا افسردگی می تواند انرژی شما را به صفر برساند و تمایلـات جنسی را کم کند. اگر احساس می کنید هم از نظر جسمی و هم روحی بسیار خسته اید و تمایلی به برقراری رابطه ندارید کمی به خود فرصت دهید تا آرامشتان را بازیابید. عدم تمایل شما به رابطه عاشقانه به معنی زدگی شما از همسرتان نیست. اگر فکر می کنید مساله ای که با آن روبه رویید کمی بغرنج شده است به یک روان شناس مراجعه کنید.

۲- عادت : اگر سال هاست که از ازدواج تان می گذرد، مسلما تاکنون بحران های زیادی را تجربه و از آن سربلند بیرون آمده اید. با هم بودن فعلی شما دلیلی بر این سخن است. وقتی شما مدت نسبتا زیادی با همسرتان زندگی کرده باشید، چون به او اطمینان دارید، تمایلـات جنسی تان به تدریج آرام تر می شود. این مساله ای خاص نیست درواقع شما پس از مدتی به شکلی از زندگی که دارید عادت می کنید. کافی است کمی در زندگی تان تغییر ایجاد کنید. عادات که به هم بریزد، تمایلـات جنسی بیشتر می شود. نترسید و سعی خود را به کار گیرید.

۳- داروها: مصرف برخی داروها می تواند بر تمایلـات جنسی تاثیرگذار و سبب ناتوانی جنسی در مردان و سردمزاجی در زنان شود. به عنوان نمونه برخی داروهای قلب، داروهای ضدافسردگی یا داروهای پایین آورنده قندخون از این دسته اند.

۴- تغییرات هورمونی: در تئوری کاهش هورمون ها به ویژه در زمان یائسگی زنان می تواند تمایلـات جنسی را کاهش دهد. البته خود یائسگی سبب کاهش تمایل نمی شود بلکه کاملن برعکس عدم تخمک گذاری تمایلـات جنسی را افزایش هم می دهد ولی کاهش برخی هورمون ها و به دنبال آن مشکلـاتی نظیر خشکی واژن عاملی برای کاهش میل جنسی است که با درمان های به جا برطرف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *