آخرین آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا ویروس در کشورهای شرقی

شمار مبتلایان به کرونا ویروس در سطح جهان به بیش از ۳۳۰ هزار نفر و تعداد قربانیان این ویروس به بیش از ۱۴ هزار نفر رسید.

در حالی که بیش از ۳ هزار و ۲۶۱ نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند؛ تعداد انسانهایی که در بر اثر بیماری ناشی از این ویروس جان خود را از دست داده اند به بیش از ۸۱ هزار و ۵۴ افزایش یافت.

کرونا ویروس در ایران تاکنون ۱۶۸۵ قربانی گرفته است.
شمار قربانیان کرونا در عراق به ۲۰ نفر و شمار مبتلایان به ۲۳۳ نفر رسید. منع عبور و مرور در خیابان در عراق برای یک هفته دیگر تمدید شد.

محمد اشتیه نخست وزیر فلسطین در چارچوب مبارزه با شیوع کووید-۱۹ اعلام کرد: برای تمامی شهروندان به غیر از پزشکان؛ داروسازها و صاحبان نانوایی؛ از ساعت ۲۲ به وقت محلی مقررات منع عبور و مرور در خیابان وضع خواهد شد.

تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در اسراییل که تاکنون یک قربانی داشته به ۱۰۷۱ نفر رسید. وضعیت ۱۸ نفر وخیم اعلام شد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان به ۲۳۰ افزایش یافته و حسن دیاب نخست وزیر این کشور از مردم خواست تا از خانه های خود خارج نشوند.

در الجزایر شمار قربانیان به ۱۵ و شمار مبتلایان به ۱۳۹ نفر افزایش یافت. عبدالرحمان بن بو زید وزیر بهداشت این کشور اظهار داشت: آماده رویارویی با بدترین شرایط می شویم.

شمار قربانیان کرونا ویروس در تونس به ۳ و تعداد مبتلایان به ۷۵ افزایش یافت. از امروز تا ۴ آوریل در این کشور شرایط قرنطینه حاکم خواهد شد.

در سنگال ۵۶ مورد ابتلا به کرونا ویروس تثبیت شده و در چاد که یک مورد ابتلا مشاهده شده؛‌در خلال آزمایشان کرونا ویروس شماری از زندانیان فرار کرده اند.

در سوریه در یک نفر که از خارج به کشور بازگشته؛ کرونا ویروس مشاهد شده و بدین ترتیب اولین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در سوریه به ثبت رسید.

مسجدالاقصی واقع در قدس شرقی که تحت اشغال قرار دارد؛ در چارچوب مبارزه با شیوع کرونا ویروس از نماز صبح امروز تا اطلاع ثانوی بر روی عبادت بسته شد.

در مالزی تاکنون ۱۳۰۶ مورد ابتلا به کرونا ویروس مشاهده شده و ۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند. ارتش برای اعمال محدودیت موثر بر فعالیت های روزانه مردم وارد عمل شد.

شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در مراکش به ۱۰۴ و در عربستان سعودی به ۵۱۱ افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *