این افراد عمر کوتاه تری دارند ؟

این افراد عمر کوتاه تری دارند

 

بر اساس مطالعات، هر چه ساعات بیشتری را در حالت نشسته باشید، به همان نسبت از عمر شما کاسته می شود.

 

برای انجام این تحقیق شیوه زندگی ۱۲۰ هزار فرد آمریکایی به مدت ۱۴ سال مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد افرادی که سبک زندگی بی تحرک و مشاغل نشسته دارند، طول عمر کوتاه تری خواهند داشت. این ارتباط با در نظر گرفتن عواملی مانند سن، چاقی و تغذیه همچنان وجود داشت.

 

نتایج حاکی از این بود افرادی که بیش از ۶ ساعت در روز را در حالت نشسته به سر می ‌برند، با احتمال ۳۷ درصد بیشتر از افرادی که کمتر از ۳ ساعت در روز می‌ نشینند در خطر مرگ قرار دارند.

 

در ادامه این مطالعات مشخص شد افرادی که پس از ساعات متناوب نشستن، مدتی را به ورزش می پردازند، با خطر کمتری روبرو هستند اما عوارض خطرناک نشستن طولانی مدت همچنان در آنها وجود دارد. محققان همچنین دریافتند بیشترین خطر مرگ و میر در کمین افرادی است که نه تنها سبک زندگی نشسته دارند بلکه ورزش و فعالیت بدنی نیز انجام نمی دهند.

 

مطالعات قبلی نیز حاکی از این بود که نشستن به مدت طولانی و در اغلب ساعات شبانه روز، خطر بیماری های مزمن همچون بیماری های قلبی- عروقی و دیابت نوع دو را افزایش می دهد.

 

سرپرست این تیم تحقیقاتی توصیه می کند اگر شغلی دارید که ناچارید ساعات طولانی در طول روز را پشت میز بنشینید، از هر فرصت کوتاهی برای تحرک استفاده کنید و از پشت میز برخیزید و کمی راه بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *