بخار بنزین باعث افزایش سرطان خون در تهران شده است

معاون پلیس راهور تهران:
بخار بنزین باعث افزایش سرطان خون در تهران شده است

خبرگزاری فارس: معاون پلیس راهور تهران گفت: گاز بنزن( بخار ناشی از بنزین) یکی از دلایل افزایش سرطان خون در تهران است.

به گزارش اجتماعی فارس، غلامرضا روشنی، معاون پلیس راهور تهران در جلسه کمیته هماهنگی مدیریت ‌آلودگی هوای شهر تهران با انتقاد از نحوه نظارت سازمان محیط زیست گفت: یکی از دلایل افزایش سرطان خون در تهران، طبق گزارش‌های اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی، گاز بنزن (بخار ناشی از بنزین )است، این در حالی است که گاز بنزن ۶برابر استاندارد آلودگی تولید می‌کند و مردم باید در جریان این مسئله قرار گیرند تا کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: متأسفانه سازمان محیط زیست به درستی به وظیفه خود را عمل نمی‌کند. با توجه به اینکه ۸۰ درصد آلودگی‌ها بر اثر تردد خودروها است، شرکت کنترل کیفیت استاندارد که زیر نظر وزارت صنایع فعالیت می‌کند، به راحتی اجازه داده منبع کنستر از روی خودروها حذف شود. از سویی دیگر تعویض کاتالیست‌ها که پس از ۸۰ هزار کیلومتر فرسوده می‌شوند با مشکل مواجه است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه آموزش مردم بسیار ضعیف عمل شده است، تصریح کرد: تشکیل گروه‌های طرفدار محیط زیست می‌تواند برای توجه بیشتر مسئولان به معضل آلودگی هوا مؤثر واقع شود.
به گفته روشنی سیاست‌های تشویقی برای انجام تعویض منبع کاتالیست توسط شهروندان وجود ندارد.
وی در ادامه گفت: توزیع مراکز باید به گونه‌ای باشد تا رفت و آمد کمتر شود ضمن اینکه افزایش وسایل نقلیه عمومی توسط شهرداری نیاز به طراحی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *