بهترین زمان برای پست گذاشتن

بهترین زمان و فرصت برای  گذاشتن پست در اینستاگرام به عوامل متعددی وابسته است :

۱.پتانسیل ساعات و زمان های روز و روزهای هفته

این بخش برای آن پست هایی در نظر گرفته می‌شود که با توجه به ماهیت محتوایی‌ای که دارند، برای ساعات و روزهای خاصی از هفته مناسبند. به عنوان مثال اگر پست مورد نظر شما تصویری از یک میز غذاست؛ اگر بعد از زمان ناهار(مثلا ساعت ۴) منتشر شود، مورد توجه واقع نمی‌شود و یا مثلا برای آخر هفته‌ها بهتر است از محتوایی سرگرم کننده و انرژیک استفاده شود.

۲.شناخت مخاطب پست (سن، قشر، جنسیت و…)

شناخت مخاطب هدف، شاید مهم‌ترین آیتم باشد. محتوای پست شما برای چه سنینی و چه قشری جذاب و جالب توجه است؟ این افراد در چه ساعاتی از روز فرصت سر زدن به اکانت اینستاگرامشان را دارند؟

۳.تعداد پست ها در یک روز

آپلود کردن و گذاشتن چند پست پشت سرهم در اینستاگرام هیچ موقع بازخورد خوبی در پی نداشته؛ زیرا مخاطب به پست‌های بعدی توجه کافی را ندارد و گاها دیدن چند پست پی‌در‌پی از یک پیج، مخاطب را عصبی و خسته می‌کند.

۴.متمایز و متفاوت کردن پست های تاریخ مصرف‌دار

کانسپت طراحی اینستاگرام به تعبیر من ثبت لحظه‌هاست و مخاطب با دیدن پست‌هایی که در همان لحظه ثبت و منتشر شده‌اند، بیشتر هیجان‌زده می‌شود.اما برخی پست‌ها هستند که اگر در یک بازه زمانی منتشر نشوند ارزش خود را از دست خواهند داد و به قول معروف تا تنور داغ است باید نان را چسباند.
تصور کنید عکسی را که هنگام بارش برف گرفته‌اید را در یک روز آفتابی پست کنید و یا محتوایی که راجع به آتش سوزی محلی تهیه کرده‌اید را هنگامی که تب خبر خوابیده منتشر نمایید. دلیل دیگر این موضوع، هشتگ‎ها هستند که فقط زمانی که هنوز آن موضوع سر زبان‌هاست، جستجو می‌شوند.

“بهترین زمان و ساعت ها برای پست گذاشتن در اینستاگرام”

 

بر اساس تجربه ی شخصی میتوان به صورت زیر بیان کرد :

“۵ تا ۷ بعدازظهر”

این بازه زمانی به طور میانگین در اکثر مواقع نرخ مشارکت بیشتری از مخاطبان را به همراه دارد و دلیل این موضوع این است که افراد بعد از ساعت کاری، مدرسه یا دانشگاه حوصله کار جدی دیگری ندارند و دلشان می‌خواهد روی کاناپه منزلشان لم داده و چرخی در اینستاگرامشان بزنند.

“۹ شب تا ۱ صبح”

در این بازه معمولا افراد بعد از خوردن شام و معاشرت کافی با اهل خانه، فرصت را غنیمت می‌شمرند تا در اینستاگرام سرو گوشی آب دهند.
۱۲ تا ۱ هم معمولا زمانی است که کاربران تا زمانی که خوابشان ببرد، در رختخواب اینستاگرامشان را چک می‌کنند.
دلیل دیگر انتخاب این بازه زمانی، این است که بعد از آن (از ۱ تا صبح) معمولا پستی گذاشته نمی شود وکسانی که بعد از بیدار شدن از خواب اینستاگرامشان را چک می‌کنند باز هم پست شما جز آخرین پست‌ها خواهد بود و با کمی اسکرول کردن، آن را خواهند دید.

“۷ تا ۹ صبح”

این بازه بسته به مخاطبان پیج شما متفاوت است.
به عنوان مثال این بازه زمانی، برای پیج شخصی من نتایج خوبی به همراه دارد؛ زیرا همکاران و دوستانم معمولا در سرویس شرکت و یا مسیر رفتن به دانشگاه هستند و فرصت کافی و مناسبی برای چک کردن اینستاگرامشان به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *