جلسه بیست و ششم -آموزش کدنویسی و فیلترنویسی – بخش ۱

در جلسات نهم و دهم بخشهایی از سایت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس www.tsetmc.com و امکانات و منوهای کاربردی مورد لزوم یک سرمایه گذار در بورس مورد بررسی و آموزش قرار دادیم . در این پست یکی از ابزار و امکانات فوق العاده سازمان بورس را به شما آموزش می دهیم تا شما بتوانید با استفاده از این ابزار ، در سریعترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز جهت انجام معاملات موفق در بورس دست یابید.

آیا مایلید لیست شرکتهایی که دارای صف خرید یا فروش هستند را یکجا و در لحظه تشکیل صف ببینید ؟

آیا مایلید سیگنال شرکتهایی که در آستانه تشکیل صف خرید یا فروش هستند را قبل از دیگران بیابید ؟

آیا مایلید لیست شرکتهایی که در کف قیمتی بازار  و مستعد رشد هستند را بیابید ؟

آیا مایلید لیست شرکتهایی که حجم خریداران حقوقی بالایی پیدا کرده اند را بصورت آنلاین و در لحظه ببینید؟

آیا مایلید لیست سهام هایی را که صف فروش آنها جمع شده و آماده صعود هستند را یکجا داشته باشید ؟

آیا مایلید لیست سهام با جریان وجه نقد ورودی و یا خروجی را ببینید ؟

آیا مایلید RSI لحظه ای هر سهم را آنلاین مشاهده کنید ؟

همه اطلاعات فوق با کدنویسی در بخش فیلتر سایت فناوری بورس در اختیار شما هست و در این پست نحوه استفاده از این ابزار را به همراه تصویر به شما آموزش خواهیم داد. در پست بعد هم به تشریح علائم اختصاری و فیلدهای مورد استفاده در سایت فناوری بورس خواهیم پرداخت تا برای افرادی که تمایل به شخصی سازی کدها و برنامه ها دارند ، مورد استفاده قرار گیرد . در پست های بعد نیز ، لیستی از کدهای کاربردی مفید برای بهره گیری از آنها در پاسخ به سئوالات مطرح شده در ابتدای این مبحث ، ارائه خواهیم کرد .

برای شروع بکار ، ابتدا وارد سایت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس www.tsetmc.com  می شویم . همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود پنجمین منو از سمت راست در لیست منوهای موجود در این سایت با نام “دیده بان بازار” قابل مشاهده هست .

سایت مدیریت فناوری بورس تهران
سایت مدیریت فناوری بورس تهران

با کلیک بر روی دیده بان بازار وارد صفحه ای شده که لیست همه شرکتهای بورسی به همراه اطلاعات پیش فرض برای هر نماد را یکجا بدون هیچگونه فیلتری مشاهده میکنید. در ادامه ، مشابه تصویر زیر بر روی سومین منو با نام “تنظیم ها” کلیک نمایید تا وارد صفحه تنظیمات دیده بان شوید .

سایت مدیریت فناوری بورس - تنظیم ها
سایت مدیریت فناوری بورس – تنظیم ها

جدول امکانات قابل تنظیم دیده بان بازار برابر تصویر زیر به نمایش در خواهد آمد :

سایت مدیریت فناوری بورس - فرم تنظیم ها
سایت مدیریت فناوری بورس – فرم تنظیم ها

در بخش اطلاعات تکمیلی که در تصویر با فلش قرمز مشخص شده ، روی گزینه های “تاریخچه قیمت ها” و “آمارهای کلیدی” و “حقیقی و حقوقی” کلیک کنید تا به رنگ آبی در آمده و فعال شوند . اگر با هربار کلیک بر روی هر منو فرم بسته می شود می توانید مجددا فرم را با کلیک بر روی تنظیم ها مجددا فعال کنید . چنانچه تمایل دارید تنظیمات انجام شده را ذخیره کنید ، با کلیک بر روی منوی “دخیره تنظیم ها” که در تصویر با فلش آبی مشخص شده تنظیمات انجام شده را ذخیره نمایید . البته لازم به ذکر است که ذخیره تنظیمات مستلزم ثبت نام و عضویت در سایت است ، اما بدون ثبت نام و تا زمانی که از سایت خارج نشده اید ، تنظیمات شخصی انجام شده ، فعال باقی خواهند ماند .

سایت مدیریت فناوری بورس - فیلتر
سایت مدیریت فناوری بورس – فیلتر

با کلیک بر روی منوی فیلتر ، فرم طراحی فیلتر به شرح تصویر زیر نمایان خواهد شد :

سایت مدیریت فناوری بورس - فیلتر
سایت مدیریت فناوری بورس – فیلتر

ابتدا بر روی “فیلتر جدید” کلیک نمایید. سپس با نمایان شدن گزینه  “فیلتر شماره ۰” که در تصویر فوق با فلش شماره ۲ مشخص شده ، با کلیک بر روی آن وارد صفحه فرمول نویسی شوید.

سایت مدیریت فناوری بورس - فیلتر
سایت مدیریت فناوری بورس – فیلتر

همانطور که در تصویر فوق و با فلش قرمز ملاحظه می شود یک بخشی به نام “شرط” تعبیه شده که شما می توانید شروطی را برای محدود سازی لیست نمادها در دیده بان شخصی خود ببینید. این شرط در جای خالی تعبیه شده برای این منظور که در تصویر با فلش آبی مشخص شده ، بنویسید .برای نمونه ما کدی را در اینجا مینویسیم که دیده بان بازار فقط لیست نمادهایی را نمایش دهد که دارای تقاضای حجم خرید بیش از ۱۰۰ هزار بوده و در قیمت سقف در حال معامله هستند .

l                                      (pd1) == (tmax) && (qd1) > 100000

پس از درج فرمول شرط مورد نظر ، با کلیک بر روی گزینه “ثبت” که در تصویر به رنگ سبز مشخص شده ، شرط مورد نظر بر روی دیده بان اعمال می شود. حال می توانید با کلیک بر روی ضربدر در سمت چپ و بالای فرم و بستن آن ، نمادهای با شرط مورد نظر را ببینید.

سایت مدیریت فناوری بورس - دیده بان سفارشی
سایت مدیریت فناوری بورس – دیده بان سفارشی

ادامه مبحث کدنویسی و فیلتر نویسی را در پستهای بعد دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *