جلسه هجدهم : آموزش نرم افزار مفید تریدر – ۱

نرم افزار مفید تریدر نسخه فارسی و بومی شده یکی از قویترین و محبوب ترین نرم افزارهای مورد علاقه سرمایه گذاران در دنیا به نام متاتریدر هست . در این پست نحوه نصب ، ایجاد کاربری آزمایشی و رایگان ، و در پستهای بعد نحوه کار با این برنامه در بازار بورس تهران توضیح خواخیم داد .

برای شروع باید نرم افزار مفیدتریدر را در رایانه تان نصب کنید که برای سهولت در دریافت ، لینک مستقیم دانلود نرم افزار مفید تریدر را در وبلاگ آموزش بورس به آدرس http://eduboors.blogfa.com/page/download قرار دادم که می توانید از اینجا دانلود کنید .
پس از نصب نرم افزار ، شما باید بروکر یا همان کارگزار خود را انتخاب کنید که مانند تصویر زیر همان سرور کارگزاری مفید را انتخاب کنید:

آموزش نصب و ایجاد کاربری آزمایشی و رایگان  نرم افزار مفید تریدر
آموزش نصب و ایجاد کاربری آزمایشی و رایگان  نرم افزار مفید تریدر

در صفحه بعد شما باید نوع کاربری درخواستی را انتخاب کنید. برای اینکار در این مرحله شما همان گزینه اول یعنی حساب دمو یا آزمایشی open a demo account را انتخاب کنید طبق تصویر زیر انتخاب کنید:

آموزش نصب و ایجاد کاربری آزمایشی و رایگان  نرم افزار مفید تریدر
آموزش نصب و ایجاد کاربری آزمایشی و رایگان  نرم افزار مفید تریدر

در مرحله و صفحه بعد، ابتدا مشخصات فردی خود شامل نام ، نام خانوادگی ،  آدرس ایمیل ، شماره تلفن همراه را وارد کنید و در قسمت پایین صفحه میزان اعتبار درخواستی فرضی را تنظیم کنید:

آموزش نصب و ایجاد کاربری آزمایشی و رایگان  نرم افزار مفید تریدر
آموزش نصب و ایجاد کاربری آزمایشی و رایگان  نرم افزار مفید تریدر

البته از آنجا که حسابی که افتتاح میکنید مجازی و دمو هست در نتیجه اعتبار تخصیص یافته هم فرضی و غیر قابل برداشت خواهد بود. اما با همین مبلغ میتوانید در نرم افزار خرید و فروش فرضی انجام دهید.
و در آخرین مرحله پس از تخصیص کاربری و رمز عبور که پایین صفحه می بینید ، مراحل نصب و آماده سازی نرم افزار مشابه تصویر زیر به پایان میرسد:

آموزش نصب و ایجاد کاربری آزمایشی و رایگان  نرم افزار مفید تریدر
آموزش نصب و ایجاد کاربری آزمایشی و رایگان  نرم افزار مفید تریدر

چند نکته ابتدایی در خصوص نرم افزار را در این پست خدمتان عرض میکنم و بقیه موارد را به جلسات بعدی موکول میکنم .
طبق تصویر بالا ۵ ناحیه را با اعداد قرمز رنگ شماره گذاری کرده ام
– تا قبل از اینکه دکمه پایان مرحله ایجاد کاربری را نزده اید، در قسمت ۱ ، نام کاربری شما درج نشده ولی بعد از اینکه دکمه پایان را فشار دادید هم بصورت خودکار وارد کاربریتان می شوید و هم نام کاربری شما که از تعدادی رقم تشکیل شده است در قسمت بالای نرم افزار سمت چپ درج می شود.
– بخشی که با عدد ۲ شماره گذاری شده به مارکت واچ market watvh یا دیده بان بازار معروف است. در این بخش شما نمادهای شرکتهای پذیرفته شده در بورس را ملاحظه میکنید. البته پس از نصب اولیه تعداد کمی از نمادها بصورت پیش فرض وجود دارد ولی این امکان وجود داره که شما به هر تعداد نماد مورد نیازتان را انتخاب و به لیست اضافه و یا از لیست حذف کنید. نحوه اضافه یا حذف کردن نمادها در دیده بان را در جلسه بعد توضیح خواهم داد.
– قسمتی که در پایین صفحه سمت راست با عدد ۳ علامت گذاری شده، وضعیت اتصال شما به بازار را بررسی میکند. در این تصویر تا زمانی که هنوز دکمه پایان را نزده اید یا در زمانهایی که به اینترنت متصل نیستید علامت عبور ممنوع قرمز رنگ نشاندهنده عدم اتصال شما به بازار است. در نتیجه اطلاعاتی هم که در صفحه خواهید دید مربوط به آخرین زمانی است که به اینترنت متصل بوده اید. ولی در زمانی که به سرور متصل باشید و نرم افزار در حال دریافت اطلاعات باشد این نشانه به شکل تیک سبز رنگ در خواهد آمد . ضمنا میزان سرعت دریافت اطلاعات را نیز در کنار این لوگو مشاهده میکنید .
– در سمت چپ و پایین صفحه جعبه پیام یا mail box با شماره ۴ شماره گذاری شده است. اطلاعات نام کاربری ، رمز عبور و خوش آمد و سایر پیامهای مدیریتی در این منو برای شما ارسال میشود.
در بخش جعبه پیام بر روی هر پیام دابل کلیک کنید تا پیام مربوطه نمایش داده شود.
اگر روی اولین پیام New Account Registration کلیک کنید اطلاعات زیر در اختیارتان قرار میگیرد
اولین مورد login که همان نام کاربری شماست و از این به بعد در سمت چپ نرم افزار و بالای آن هم مشاهده میکنید و از تعدادی رقم تشکیل شده است.
دومین مورد password که همان رمز عبور با دسترسی اصلی شماست و امکان هر گونه فعالیت در نرم افزار را به شما میده.
و سومین مورد Investor که رمز فرعی است و ورود با این رمز با محدودیتهایی همراه است. در موقع لزوم به این مورد اشاره میکنم.

– و اما در وسط صفحه تعدادی پنجره مشکی میبینید که به دلیل عدم ارتباط با سرور هنوز تکمیل نشده . اما پس یکبار اتصال موفق اطلاعات بازار جمع آوری و در این پنجره ها نمایش داده خواهد شد. در اصل چارت و نمودار نمادهای شرکتها در این پنجره نمایش داده میشه.ادامه مبحث آموزش نرم افزار مفید تریدر را در پست بعد دنبال کنید . . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *