امام خمینی(ره):
صحیح است و موقت محسوب می شود.
(استفتائات، ۱۳۸۲، ج۳، ص۲۴۴ و ۲۴۵، س۴ و ۱۰)
(تحریرالوسیله، ۱۳۸۲، ج۲، ص ۲۹۰، م۹)
آیه الله بهجت(ره):
هر مقدار که به سفاهت نرسد ازدواج موقت صحیح است.
(جامع المسائل، ۱۳۸۵، ج۴، ص ۱۰، (مقدار مدت)
(استفتائات، ۱۳۸۶، ج۴، ص ۱۵۱، س ۵۱۱۸)
آیه الله تبریزی(ره):
عقد باطل نیست، لکن در ترتیب آثار عقد دائم و عقد موقت باید احتیاط کنند. در صورتی که در عقد شرط ارث یا نفقه نشده، زن مطالبه ارث و نفقه نکند و برای جدا شدن بنابر احتیاط واجب علاوه بر ابراء مدت، مرد او را طلاق هم بدهد.
(استفتائات جدید، ۱۳۸۵، ج۲، ص ۳۴۲، س ۱۴۱۰)
(منهاج الصالحین، ج۲، ص ۳۴۴، (فی عقد المتعه)
آیه الله خوئی(ره):
در احکام، ملحق به عقد دائم است.
(استفتائات، ص ۲۹۲، س۹۸۹)
آیه الله سیستانی(دام ظلّه):
باطل است.
(المسائل المنتخبه، ص ۳۹۶، م ۱۰۱۵)
آیه الله صافی گلپایگانی(دام ظلّه):
صحیح است و موقت محسوب می شود.
(هدایه العباد، ۱۴۱۶، هـ ق، ج۲، ص ۴۴۵، م۹)
آیه الله فاضل لنکرانی (ره):
صحیح است و موقت محسوب می شود.
(الاحکام الواضحه، ص ۳۸۷، (النکاح المنقطع)
آیه الله گلپایگانی (ره):
صحیح است و موقت محسوب می شود.
(هدایه العباد، ۱۴۱۷، هـ ق، ج۲، ص ۳۵۲، م ۱۲۲۷)
آیه الله مکارم شیرازی(دام ظلّه):
چنین ازدواج موقتی اشکال دارد، احتیاط آن است که احکام عقد دائم بر آن مترتب کنند. (در مواردی که مقرون به احتیاط است)
(استفتائات جدید، ۱۳۸۶، ج۱، ص۲۲۶، س ۷۶۸)
(و ج۲، ص ۳۴۴ و ۳۴۵، س ۱۰۰۸ و ۱۰۱۰)
آیه الله نوری همدانی(دام ظلّه):
در احکام، ملحق به عقد دائم است.
(متخب المسائل، ۱۴۲۰هـ ق، ص ۳۱۶، م ۱۰۱۱)
آیه الله وحید خراسانی(دام ظلّه):
بنابر احتیاط واجب نباید زمان عقد موقت بیش از عمر زوجین یا یکی از آن دو باشد، و صحت عقد موقت، در فرض مذکور و تبدیل آن به عقد دائم محل اشکال است.
(منهاج الصالحین، ج۳، ص ۳۰۶، عقد المتعه، پاورقی ۱۰۵۳)
(جزوه موجود در واحد پاسخ به سوالات، ص ۸۸، س ۳۵۲)