خودرو کوییک GXR-L جدیدترین نسخه از خانواده کوییک است که توسط سایپا عرضه میشود. این خودرو در واقع نسخهای از کوییک GXR با سقف دو رنگ است و از نظر فنی و آپشنی تفاوتی با آن ندارد. این خودرو یک هاچبک اقتصادی با امکانات مناسب است که میتواند برای استفاده در خانواده ، سفر و انجام کارهای روزمره گزینه مناسبی باشد. این خودرو با توجه به قیمت و شرایط فروش، میتواند برای خریداران واقعی که به دنبال یک خودروی مقرونبهصرفه هستند، جذاب باشد.
مشخصات فنی:
پیشرانه: ۴ سیلندر M15i GSI با قدرت ۹۰ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور حجم موتور ۱٫۵ لیتر ( پیشرانه قلب خودرو است که وظیفه تولید قدرت و گشتاور برای حرکت خودرو را بر عهده دارد. موتور مدل M15 معمولاً یک موتور ۱٫۵ لیتری است که با سیستم تزریق سوخت پیشرفته (GSI) کار میکند. اسب بخار حداکثر توان تولیدی موتور که معیاری از نیروی تولیدی آن است. گشتاور میزان نیروی چرخشی تولید شده توسط موتور که نقش مهمی در شتاب و توانایی کشیدن بار دارد.)
گیربکس: ۵ دنده دستی ( نوع جعبهدنده است که دارای ۵ سرعت مختلف برای کنترل حرکت خودرو است.)
دیفرانسیل: جلو ( نشان میدهد که نیروی تولید شده توسط موتور به چرخهای جلو منتقل میشود. خودروهای دیفرانسیل جلو معمولاً برای پایداری بیشتر در شرایط جادهای مناسبتر هستند.)
شتاب صفر تا ۱۰۰: ۱۳٫۸ ثانیه (مدت زمانی که خودرو برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. عدد ۱۳٫۸ ثانیه نشاندهنده عملکرد متوسط این خودرو در این بخش است.)
حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی: ۷٫۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
طول: ۴ متر – عرض: ۱٫۷ متر – ارتفاع: ۱٫۵ متر – وزن: ۱۰۶۵ کیلوگرم – حجم باک : ۴۱ لیتر
نسل (کد اتاق) : نسل اول (Q212) – فیس لیفت
کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) :گاهی با نامهای دیگری مانند ESP (Electronic Stability Program) یا DSC (Dynamic Stability Control) نیز شناخته میشود، یکی از سیستمهای ایمنی فعال در خودرو است. این سیستم برای جلوگیری از لغزش و انحراف خودرو در شرایط بحرانی و حفظ پایداری آن طراحی شده است.
ترمز ضدقفل (ABS): Anti-lock Braking System یکی از سیستمهای ایمنی فعال در خودرو است که وظیفه آن جلوگیری از قفل شدن چرخها هنگام ترمزگیری شدید است. قفل شدن چرخها باعث از دست دادن کنترل خودرو و کاهش توانایی فرمانپذیری میشود، که میتواند منجر به تصادف شود. ABS به راننده کمک میکند تا در شرایط اضطراری خودرو را متوقف کند و در عین حال کنترل خودرو را حفظ کند.
ترمز با نیروی کمکی: (Brake Assist – BA) یک سیستم ایمنی فعال در خودرو است که برای افزایش کارایی ترمزگیری در شرایط اضطراری طراحی شده است. این سیستم به راننده کمک میکند تا در مواقعی که نیاز به توقف ناگهانی یا سریع وجود دارد، بیشترین نیروی ترمز ممکن را به کار گیرد، حتی اگر فشار کافی به پدال ترمز وارد نشود.
فرمان هیدرولیکی: سیستمی در خودرو است که با استفاده از نیروی هیدرولیک، چرخاندن فرمان را آسانتر میکند. این سیستم شامل اجزایی مانند پمپ هیدرولیک، مخزن روغن، شیر کنترل، و سیلندر هیدرولیک است که با استفاده از روغن تحت فشار، نیروی لازم برای چرخش فرمان را فراهم میکند. فرمان هیدرولیکی باعث کاهش فشار روی راننده، بهبود دقت در کنترل خودرو و عملکرد نرمتر میشود، اما به نگهداری منظم مانند بررسی و تعویض روغن هیدرولیک و اطمینان از سلامت تسمهها نیاز دارد. از معایب آن میتوان به وابستگی به موتور، مصرف انرژی بیشتر و احتمال نشتی اشاره کرد.