عوارض خودارضایی در پسران

– مرحله‌ی مشکل‌ساز (Problematic): در افرادی بروز می‌کند که روزانه بیش از یک یا دو بار استمنا می‌کنند. عوارض آن عبارتند از:
الف) خستگی و کوفتگی
ب) عدم تمرکز حواس
پ) ضعف حافظه
ت) استرس و اضطراب

۲- مرحله‌ی گرفتاری شدید (Severe): در افرادی که در روز سه تا چهار بار استمنا می‌کنند پدیدار می‌شود. عوارض آن عبارتند از:
الف) خستگی و کوفتگی
ب) تغییرات سریع خلقی
ج) حساسیت بیش از حد و زود رنجی
د) کمردرد
ه) نازک شدن موها (به دلیل برهم خوردن نظم هورمونی)
و) ناتوانی جنسی زودرس در جوانی
ی) بی‌خوابی، بدخوابی و مشکلات مشابه آن‌ها

۳- مرحله‌ی گرفتاری بسیار شدید (Addictive): در این حالت فرد روزانه حتی پنج بار استمنا می‌کند که عوارض بسیار شدیدتری در او ظهور می‌یابد:
الف) خستگی و کوفتگی
ب) ریزش شدید موها
ج) تار شدن دید چشم‌ها
د) وِز وِز گوش
ه) انزال زودرس و غیرارادی و خروج منی به صورت قطره قطره
و) درد کشاله‌ی ران و ناحیه‌ی تناسلی

ی) دردهای قولنجی در ناحیه‌ی لگن و استخوان دنبالچه

جالبه بدونید که کسانی که وضعشون خیلی خراب می شه با حیوانات و حتی اجسام هم تحریک می شوند!!!

بررسی دیگر عوارض: ۱– آسیب پروستات: استمنا ( جلق – جق – ماسچورباسیون) اگر به صورت مکرر و اعتیاد گونه انجام شود، باعث تقویت احتمال ابتلأ به سرطان پروستات می‌شود.
۲- خستگی و کوفتگی مفرط: به دلیل انرژی‌بر بودن اعمال جنسی که خود ارضایی را نیز شامل می‌شود، موجب کمبود انرژی و تخلیه‌ی ذخایر گلیکوژن (نوعی قند که برای تأمین انرژی سلول‌های عضلانی لازم است) می‌گردد، در نتیجه خستگی و کوفتگی مفرط روی می‌دهد.

۳- گرفتگی عضلانی: برای رسیدن به حالت اوج لذت جنسی یا ارگاسم، عضلات بدن و دستگاه تناسلی چه در مردان برای تخلیه‌ی اسپرم و چه در زنان برای پمپاژ خون به ناحیه‌ی تناسلی منقبض می‌شوند. در استمنا اعتیاد گونه و زیاده از حد، عضلات همیشه در حال انقباض و گرفتگی هستند.
۴- آسیب و سکته‌ی مغزی: به دلیل هجوم خون به آلت تناسلی در آقایان و دستگاه تناسلی در بانوان و نرسیدن خون و در پی آن کمبود اکسیژن و غذا در مغز، احتمال سکته‌ی مغزی بسیار زیاد است. به همین دلیل توصیه می‌شود حتی المقدور خود ارضایی به حالت دراز کشیده و خوابیده انجام شود تا خون کافی به مغز برسد.
۵- بروز انواع سرطان‌ها: در جنس مذکر علاوه بر سرطان پروستات که ناشی از حالت اعتیاد گونه‌ی خود ارضایی است سرطان های دیگری همچون سرطان آلت تناسلی (Penis Cancer) و سرطان بیضه (Testis Cancer) نیز مشاهده می‌شود. در جنس مونث سرطان مهبل و مخاط مهبل (Vagina Cancer) و سرطان کلیتوریس (Clitoris Cancer) بروز پیدا می‌کند. کاملاً مشخص است که بروز این سرطان‌ها به دلیل کار کرد بیش از اندازه‌ی عضو تناسلی بوده و در سیر طبیعی بدن به ندرت همچنین بیماری‌هایی دیده می‌شود.
۶- آسیب روحی- روانی: بیشترین آسیب و عارضه‌ی خود ارضایی آسیب روحی و روانی‌ای است که به خود فرد وارد می‌شود. مهمترین این عوارض افسردگی و احساس گناه پس از خود ارضایی است. ضعف حافظه و حواس‏پرتی، اضطراب، منزوی شدن و گوشه‌گیری، بی‌‏نشاطی و لذت نبردن از زندگی، پرخاش‌گری، بداخلاقی و تندخویی، کسالت دائمی و ضعف اراده، احساس حقارت و عدم اعتماد به نفس از دیگر عوارض روحی- روانی این امر هستند.
۷- عوارض اجتماعی: ناسازگاری خانوادگی، بی‌میل شدن به همسر و ازدواج، ناتوانی در ارتباط با جنس مخالف و همسر(استمنا بعد از ازدواج) احساس طرد شدن و از بین رفتن عزّت، پاکی، شرافت و جایگاه اجتماعی، دیر ازدواج کردن و لذت نبردن از زندگی مشترک از آسیب های اجتماعی خود ارضایی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *