هاشمی: شش ماه پیش خطر جنگ ایران را تهدید می کرد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره شرایط سیاسی داخلی و بین المللی کشور کفت: به امروز را با شش ماه پیش مقایسه کنید که خطر جنگ و تشدید تحریم‌ها ایران را تهدید می‌کرد ولی الـان همه می‌خواهند با ایران روابط سیاسی و اقتصادی داشته باشند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز با سه گروه از قشرهای گوناگون مردم از استان های مختلف کشور دیدار و گفت و گو داشت.

در دیدار اول که فعالـان علمی، سیاسی و فرهنگی استان مرکزی حضور داشتند، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اهمیت این استان در تاریخ معاصر اشاره کرد و گفت: آیت الله العظمی بروجردی و امام خمینی (ره) دو خورشیدی هستند که از استان مرکزی برخاستند و تمام عالم تشیع ، و جهان اسلـام را درخشان کردند.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر شخصیت جامع الـاطراف امام (ره)  در عصر حاضر گفت: در تاریخ شیعه و پس از ائمه (ع) انسان مجددی چون امام نداریم که فقه و حکومت را به هم پیوند داده باشد.

وی در پاسخ به چگونگی شرایط سیاسی داخلی و بین المللی کشور گفت: امروز را با شش ماه پیش مقایسه کنید که خطر جنگ و تشدید تحریم ها ایران را تهدید می کرد ولی الـان همه می خواهند با ایران روابط سیاسی و اقتصادی داشته باشند.

دومین دیدار مربوط به اعضای شورای مرکزی برگزاری ششمین سمینار دوسالـانه زن در جهان اسلـام درصد سال اخیر بود که رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اقتباس از آیات مکرر قرآن گفت: اگرچه تفکر تبعیض زن و مرد در تاریخ بشریت نهادینه شده، اما دین اسلـام ارزش زن را احیا و در جامعه جاهلی عرب چنان عزیز کرد که حضرت فاطمه (س) گل سرسبد آنهاست.

وی با تاکید بر این نکته که « تاریخ در نگارش نقش زنان در مقاطع مختلف کوتاهی کرده است » گفت: تشکیل انجمن زنان پژوهشگر تاریخ و برگزاری همایش زن در جهان اسلـام کار خوبی است که می تواند استعداد زن ایرانی را به جهانیان نشان دهد، مخصوصا در دوره انقلـاب اسلـامی که زنان با سواد شدند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سومین دیدار قبل از ظهر امروز، که در آن خیرین استان اصفهان حضور داشتند ، دستگیری از بندگان را امری پسندیده در همه فرهنگ ها خواند و گفت: کسانی که در میدان انفاق کار می کنند، پیش خداوند مقام والـایی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان خاطره ای از یک سخنرانی که در سالهای قبل از انقلـاب در جمع فرش فروشان بازار تهران ایراد کرده بود گفت: آن سخنرانی و انفاق یکی از خیرین منجر به تاسیس و تشکیل مدرسه رفاه شد که دغدغه خانواده های مذهبی برای تحصیل دختران را برطرف کرد.

وی  وسعت کار برای ورود خیرین را امتیازی برای آنان دانست و گفت: باید در مسایل مختلف به نیازمندان جامعه کمک کرد که الحمدلله خیرین اصفهان در درمان و تامین مسکن نیازمندان، خوش درخشیده اند.

در آغاز هر یک از این دیدارها چندتن از حاضران پس از ارایه گزارش به بیان دیدگاههای خویش درخصوص مسایل مختلف پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *